28 مارس 2024 - 17:25

وسایل ضروری برای سفر با اتوبوس کدام اند؟

22 ژوئیه 2022 - 22:40 dsfr.ir/9p0qi

وسایل ضروری برای سفر با اتوبوس کدام اند؟
میثم رودکی
گردشگران خارجی منتظر سوار شدن به اتوبوس هستند

در اینجا به وسایل و نکاتی اشاره می کنم که در سفر با اتوبوس کارآمد هستند. «تهیه چک لیستی از وسایل ضروری قبل از سفر با اتوبوس»، خیال تان را آسوده می کند.

به گزارش «دنیای سفر»، فرقی نمی کند بهار باشد یا پاییز، تابستان باشد یا زمستان، مقصدتان دور باشد یا نزدیک. دیدن خانواده، مسائل کاری، تفریح و گردشگری، فرار از هواپیما یا رانندگی با ماشین. هر دلیلی که داشته باشید، اتوبوس می تواند یکی از گزینه های خوب و راحت برای این سفر باشد. تماشای مناظر بیرون از پنجره یا فیلم و سریال، معاشرت با همراهان و سایر مسافران، استراحت یا رسیدگی به کارهای عقب افتاده، همه این کارها سفر با اتوبوس را لذت بخش می کند. البته به شرطی که چند نکته هوشمندانه را برای این سفر کوتاه یا طولانی رعایت کنید. می خواهید بدانید؟

در این مطلب «لیست وسایل ضروری سفر با اتوبوس» را برای شما می نویسم.

چمدان یا کیف دستی؟

چمدان یا کیف دستی! کدام یک برای سفر با اتوبوس بهتر هستند؟ سوال مهمی است و به شما بستگی دارد. دور یا نزدیک بودن مقصد، مدتی که برای اقامت مد نظر دارید، لوازمی که به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد یا سوغاتی هایی که با خود به مبدا بر می گردانید. مجموع این عوامل مشخص می کند که وسایل تان در چمدان جا می گیرد یا ساک دستی.

بهتر است سبک و راحت سفر کنید و جداسازی وسایل ضروری و غیرضروری را فراموش نکنید! چرا که چمدان های بزرگ در قسمت بار اتوبوس قرار می گیرند و تا قبل از رسیدن به مقصد، نمی توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. وسایل ضروری را که ممکن است در طول مسیر به آن ها احتیاج پیدا کنید، در یک کیف یا ساک دستی بگذارید تا بتوانید به همراه خود به داخل اتوبوس ببرید.

مدارک شخصی و کیف پول

شناسنامه، کارت شناسایی ملی، دفترچه بیمه، کارت های اعتباری و مقداری پول نقد را نزد خود در جایی مشخص و قابل دسترس نگه دارید. اگر بلیت سفر خود را آنلاین تهیه کرده اید، بد نیست نسخه چاپی آن را همراه خود داشته باشید. اگر به مقصدی خارج از مرزها سفر می کنید، پاسپورت تان را هم دم دست بگذارید. به دلیل شلوغی ترمینال ها و حضور سایر مسافران، در حفظ و نگهداری از پول و مدارک خود دقت کنید.

وسایل الکترونیکی ضروری

تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، شارژر، پاور بانک، انواع کابل، هدفون و هندزفری. همه وسایلی را که برای کار، تفریح یا ارتباط نیاز دارید، می توانید درون یک کیف گذاشته و با خود داخل اتوبوس ببرید. البته با رزرو اتوبوس های VIP نگران تمام شدن شارژ تلفن همراه نباشید.

کفش و لباس در سفر

جدا از کفش و لباسی که برای اقامت در مقصد انتخاب کرده اید و داخل چمدان گذاشته اید، شرایط جوی اتوبوس را هم در نظر بگیرید. تعداد مسافران بالاست، یکی گرمایی است و دیگری سرمایی! مدت سفرتان چه طولانی باشد چه کوتاه، بهتر است راحت و سبک لباس بپوشید. به طوری که اگر گرم یا سردتان شد، بتوانید لباس رویی را کم یا اضافه کنید. اگر مسافر تنهای شب هستید، یک شال بزرگ یا پتوی نازک مسافرتی موقع خواب به دردتان می خورد.

خوراکی، آب و غذا

در اکثر اتوبوس ها آبسردکُن و مواد غذایی برای پذیرایی موجود است؛ اما شاید از غذاهای بین راهی خوش تان نیاید. بنابراین، اگر حال بلند شدن ندارید یا اهمیت فوق العاده ای به بهداشت می دهید، بهتر است یک بطری آب و غذای فاسد نشدنی، سبک و سیر کننده در سفر به همراه داشته باشید. هله هوله های بچه ها را هم از یاد نبرید.

داروهای مورد نیاز

داروهای شخصی و خاصی که باید در حین سفر مصرف کنید، درون یک کیف بگذارید. این چند وسیله نیز در هر سفری ممکن است مورد نیاز باشد:

1. قرص های مسکن، خواب و ضد تهوع
2. ضدعفونی کننده دست
3. چسب زخم
4. پماد تسکین دهنده درد و گزیدگی

لوازم شخصی: آرایشی و بهداشتی

لوازم بهداشتی به شدت مورد نیاز و از واجبات است. موارد زیر حتما در سفر به کارتان می آیند:

1. دستمال کاغذی و مرطوب
2. محلول های ضدعفونی کننده
3. کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده
4. پوشک بچه و پد بهداشتی بانوان
5. نایلون فریزر
6. عینک آفتابی، کلاه
7. چشم بند و گوشگیر (برای حساس ها و سینوزیتی ها)
8. کیف لوازم آرایشی (برای آن ها که به زیبایی خود اهمیت می دهند)

سرگرمی و بازی برای مسافرت

در اغلب اتوبوس ها نمایشگرهایی برای پخش فیلم یا موسیقی در طول سفر وجود دارد که ممکن است با سلیقه تان همخوانی نداشته باشد. با این حال، می توانید گوشی، تبلت یا لپ تاپ خود را به همراه هندزفری استفاده کنید. کتاب خواندن هم گزینه جذاب و سرگرم کننده ای باشد. همچنین برای سرگرم کردن کودکان در مدت سفر با اتوبوس نیز بازی مناسبی در نظر بگیرید تا به سلامت و کم دردسر به مقصد برسید.

در این مطلب به وسایل و نکاتی اشاره کردم که حین سفر با اتوبوس ضروری و کارآمد هستند. با توجه به شرایط مسافرت و مقصدتان، «تهیه چک لیستی از وسایل ضروری قبل از سفر با اتوبوس»، خیال تان را آسوده می کند.

1