29 مارس 2024 - 14:06

کانون هماهنگی صنفی طبیعت گردی تشکیل شد

22 ژوئیه 2022 - 14:10 dsfr.ir/t55k9

کانون هماهنگی صنفی طبیعت گردی تشکیل شد
میثم رودکی
طبیعت جنگلی و کوهستانی ماسوله در شهرستان فومن استان گیلان

تورگردانان متخصص طبیعت گردی کانون صنفی تشکیل دادند حضور بی ضابطه تورگردان های بدون مجوز یکی از موضوعات چالشی بود که در اولین جلسه آن مطرح شد.

به گزارش «دنیای سفر»، جمعی از تورگردانان متخصص طبیعت گردی جلسه نخست کانون هماهنگی صنفی را در این حوزه برگزار کردند. در این جلسه حرمت الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، امیرپویان رفیعی شاد رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در سخنرانی های افتتاحیه، با تاکید بر سهم رو به رشد طبیعت گردی در صنعت گردشگری کشور، آمادگی خود را برای پیگیری فعال مطالبات این حوزه اعلام کردند.

در ادامه، سهند عقدایی، مسئول کانون هماهنگی طبیعت گردی و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی استان تهران، با ارائه آماری، اشاره کرد که از بعد کرونا، با جمع بندی حضور گردشگران در مقاصد و اقامتگاه های بوم گردی، تخمین زده می شود سهم طبیعت گردی در سفرهای داخلی بالغ بر ۳۰ درصد کل سفرهای گردشگری شده است. در سفرهای خارجی نیز شاهد اقبال وسیع گردشگران به مقاصدی در آفریقا، آمریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه بوده ایم.

همچنین تورگردانان به بیان مشکلات، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند. مشکلاتی مانند حضور بی ضابطه تورگردان های بدون مجوز، غیر فعال شدن کمیته ملی طبیعت گردی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و پیشنهادهایی مانند برگزاری نمایشگاه های تخصصی طبیعت گردی و فم تور طبیعت گردی برای تورگردان های خارجی، از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه، ورکشاپ یک ساعته، سه کارگروه طبیعت گردی داخلی، ورودی و خارجی تشکیل شده و شرکت کنندگان بنا به تخصص و علاقه خود در این کارگروه ها ثبت نام کردند و مقرر شد از هفته آینده، جلسات آن به صورت مجزا و تخصصی آغاز شود.

1