18 آوریل 2024 - 16:41
مدیرکل گردشگری خراسان جنوبی:

ثبت دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان

19 ژوئیه 2022 - 14:00 dsfr.ir/th1p2

ثبت دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان
ایرنا
ثبت دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان نهبندان خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان نهبندان خراسان جنوبی توسط تیمی از اعضای هئیت علمی دانشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، ظهر سه شنبه برای بررسی ابعاد مختلف رویداد اولین ثبت زمینی داده های هواشناسی در بیابان لوت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل میراث فرهنگی استان و تیم انجام این کار علمی برگزار شد.

در حاشیه این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی به خبرنگاران گفت: بر اساس برداشت های اولیه به دست آمده دمای ۷۳ درجه طی ۲۴ ساعت در تعداد زیادی از نقاط مورد نظر ثبت شد.

وی اضافه کرد: با درخواست مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت، اولین رویداد ثبت زمینی داده های هواشناسی در بیابان لوت به همت تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور با هماهنگی استانداری و نهادهای امنیتی استان انجام شد.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی همه جوانب انجام این کار، تیم مورد نظر به منطقه بیابان لوت اعزام و همه داده ها در نقاط مختلف برداشت شد که به نتایج منحصر به فردی رسیدیم.

شاهوردی اظهار کرد: همه ادعاهایی که در کشور درباره گرم ترین نقاط داشتیم بر اساس تصاویر ماهواره ای بود که با این رویداد نادر، داغ ترین نقطه جهان با دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان در نهبندان است.

وی ادامه داد: بعد از تحلیل نهایی داده ها، اتفاق بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت های موجود برای جذب گردشگر جهانی در استان را شاهد خواهیم بود.

1