16 آوریل 2024 - 21:13
سرپرست آتش نشانی شهر مشهد خبر داد

گازگرفتگی ۳۰ مسافر در یکی از هتل های مشهد

20 ژوئیه 2022 - 11:50 dsfr.ir/ve7l1

گازگرفتگی ۳۰ مسافر در یکی از هتل های مشهد
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد
گازگرفتگی ۳۰ مسافر در یکی از هتل های مشهد

سرپرست آتش نشانی شهر مشهد از امدادرسانی آتش نشانان به تعدادی مسافر مسموم در پی نشت گاز co داخل یک هتل در خیابان امام رضا (ع) این شهر خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مجید فرهادی گفت: سحرگاه امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع حادثه برای تعدادی مسافر در یکی از هتل های محدوده مرکزی شهر مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه نجات و پشتیبانی ایستگاه های شماره ۲ و ۲۴ را به محل اعلامی در خیابان امام رضا (ع) پنج اعزام کرد.

وی افزود: با حضور نجاتگران آتش نشانی در محل و بررسی میدانی از داخل این هتل مشخص شد تعدادی از مسافران به دلیل استنشاق گاز co با علائم تهوع و سرگیجه دچار مسمومیت شده که آتش نشانان بلافاصله با توجه به اهمیت سلامت مسافران اقدام به تخلیه فوری ۳۱۸ نفر از حاضران در این هتل کردند.

فرهادی ادامه داد: بررسی های اولیه نشت گاز co از قسمت موتورخانه این مجموعه تشخیص داده شده و برای کشف علت و منشا دقیق گازگرفتگی این افراد در این هتل تحقیقات توسط کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

سرپرست آتش نشانی شهر مشهد با تاکید بر اینکه برای متولیان این هتل ۹ طبقه طی سال گذشته ۲ مرتبه اخطاریه برای تشکیل پرونده ایمنی از آتش نشانی مشهد ارسال شده، افزود: با توجه به اینکه آتش نشانی اقامت در این هتل را به دلیل ناایمن بودن خطرناک دانسته با حضور عوامل انتظامی و قضایی از پذیرش مسافر در این هتل موقتا جلوگیری به عمل آمد.

همچنین محمد علیشاهی، مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اعلام این حادثه به اورژانس در ساعت ۵:۵۰ صبح امروز گفت: در پی دریافت گزارش وقوع این حادثه بلافاصله ۹ دستگاه آمبولانس که یکی از آن اتوبوس آمبولانس بوده، به محل اعزام شد که ۲۵ نفر از مسمومین با علائم سردرد و سرگیجه به چهار بیمارستان هاشمی نژاد، امام رضا (ع)، اکبر و شهید کامیاب منتقل شدند. همچنین تعداد پنج نفر هم با تمایل خودشان با وسیله شخصی به بیمارستان موسی ابن جعفر (ع) مراجعه کرده اند و جمعی دیگر از مسافران نیز در محل درمان شدند.

1