28 مارس 2024 - 02:54

چند نفر در حج به کرونا مبتلا شدند؟

13 ژوئیه 2022 - 17:40 dsfr.ir/ro78s

چند نفر در حج به کرونا مبتلا شدند؟
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی
حج 1401

وزارت بهداشت عربستان سعودی با اعلام اجرای موفقیت آمیز طرح های بهداشتی در جریان حج امسال، آماری از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این مراسم مذهبی منتشر کرد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، «فهد الجلاجل» وزیر بهداشت عربستان در بیانیه ای برنامه های بهداشتی حج امسال ۱۴۴۳ هجری قمری (۲۰۲۲) را موفقیت آمیز اعلام کرد و گفت: حج امسال عاری از شیوع بیماری یا سایر عوارض بر سلامت عمومی حجاج بود.

وزیر بهداشت عربستان در عین حال خبر داد: تعداد محدودی بالغ بر ۳۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا بدون ثبت موارد ثانویه در بین حجاج شناسایی شد.

او اضافه کرد: این زائران با رعایت پروتکل های بهداشتی، توانستند مناسک حج خود را به جای آورند.

وزیر بهداشت عربستان همچنین اعلام کرد: ۱۳۰ هزار نفر از زائران در ایام حج خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند که شامل ۱۰ عمل جراحی قلب باز و بیش از ۱۸۷ کاتتریزاسیون قلبی و ۴۴۷ جلسه دیالیز بوده و بیمارستان مجازی سلامت نیز به بیش از دو هزار نفر خدمات رسانی کرده است.

مراسم حج امسال از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ تیرماه برگزار شد و بنا بر مقررات عربستان در دوران کرونا، امسال یک میلیون زائر از سراسر جهان مجاز به حضور در این مراسم بودند. عربستان در دو سال گذشته به دلیل کرونا، حج را محدود و با زائرانی از داخل این کشور برگزار کرد. امسال نیز زائرانی مجاز به شرکت در مناسک حج شدند که کمتر از ۶۵ سال سن داشتند و دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

1