29 مارس 2024 - 14:46

شهرهای شلوغ و پرمسافر اعلام شد

9 ژوئیه 2022 - 23:20 dsfr.ir/5a714

شهرهای شلوغ و پرمسافر اعلام شد
میثم رودکی
ماسوله تابستان ۱۴۰۱ میزبان ارزیابان یونسکو برای ثبت منظر فرهنگی خواهد بود

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ترافیک مسافر و کمبود اقامتگاه از شمال تا غرب کشور خبر داد و از مسافران خواست در مدت زمان باقی مانده از تعطیلات نیمه تیرماه، با در نظر گرفتن شهرهای شلوغ، سفر خود را مدیریت کنند تا با محدودیت اقامتگاه مواجه نشوند.

به گزارش «دنیای سفر» سیدمصطفی فاطمی در گفت و گو با ایسنا آخرین وضعیت سفر در تعطیلات عید قربان را این گونه تشریح کرد: شهرهای شمالی مطابق همیشه با انبوه مسافر مواجهند، اما در این تعطیلات با ترافیک مسافر و افزایش رزرو اقامتگاه ها در شهرهای شمال غربی و غربی کشور نیز مواجهیم که مدیریت مسافران را می‌طلبد تا با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی افزود: سرعین در استان اردبیل و بانه در استان کردستان در حال حاضر با کمبود اقامتگاه مواجه هستند و ظرفیت مسافر در این شهرها از همان ابتدای تعطیلات تکمیل شد.

فاطمی سپس به استان هایی که با ترافیک مسافر مواجه شده اند و فضای کمتری برای اقامت مسافران دارند، اشاره کرد و گفت: در استان های کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، همدان، گیلان و مازندران، بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اقامتگاه ها تکمیل شده و در استان های قزوین، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری و همچنین کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از ۲۰ درصد جای خالی برای اقامت مسافران وجود دارد.

1