23 آوریل 2024 - 17:07

دریافت اقامت ازدواج و ویزای نامزدی

14 ژوئن 2022 - 11:10 dsfr.ir/6f8cc

دریافت اقامت ازدواج و ویزای نامزدی
نسیم راه سفر خوب
اقامت ازدواج و ویزای نامزدی

در این محتوا سعی شده است در ارتباط با دریافت اقامت ازدواج و ویزای نامزدی با متخصص ارشد امورگردشگری، ویزا و مهاجرت آقای محمد باقر سخی توضیحاتی ارائه گردد.

توضیحاتی پیرامون اقامت ازدواج و ویزای نامزدی

در سال های اخیر متقاضیان زیادی در صدد بوده اند که از طریق اقامت ازدواج و یا ویزای نامزدی، ویزای کشور دیگری را دریافت کنند. سپس با مهاجرت به آن کشور و طی مراحل قانونی بتوانند اقامت کشور مقصد را دریافت کنند. از طرف مدیر عامل سفر خوب در این مقاله سعی می گردد روش های صحیح برای دریافت اقامت از طریق ازدواج توضیح داده شود. بنابراین متقاضیان اقامت از طریق ازدواج می توانند با آگاهی کامل نسبت به مهاجرت از طریق ازدواج اقدام نمایند. هم چنین آگاهی کامل نسبت به قوانین مربوط به اقامت ازدواج باعث می گردد متقاضیان فریب افراد سودجویی که در این زمینه فعالیت می کنند را نخورند!

همچنین در قسمتی از این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که اگر شخصی قبل از گرفتن ویزای نامزدی اقدام به ازدواج نماید چه می شود؟ و اگر او در حین مهاجرت و انگشت نگاری ازدواج کند چه شرایطی خواهد داشت؟ همچنین لازم به ذکر است که اخذ اقامت کشور مورد نظر صرفا به دلیل اینکه شخص ازدواج کرده امکان پذیر نمی باشد. بلکه اخذ اقامت آن کشور منوط به رعایت قوانین کشور مقصد است.

نکته مهمی که در این مقاله به آن می پردازیم این است که چنانچه خانم یا آقایی تصمیم بگیرند پس از دریافت ویزای نامزدی به کشور مورد علاقه شان سفر کنند. سپس آن جا با شخص دارای تابعیت آن کشور ازدواج کنند. ازدواج و اقامت آن ها تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟

safarekhoob.com

شرایط اخذ اقامت ازدواج در ایران

اخذ ویزای نامزدی طبق قوانین و حقوق بین الملل خصوصی در هر کشوری باید براساس قوانین و مقررات همان کشور باشد. کشورهای بسیاری در دنیا این نوع اقامت را به شما می دهند. اما بعضی از کشورها مثل ایران قوانین خاص تری برای این نوع اقامت دارند. مثلا در ایران طبق بند ۶ ماده ۹۷۶ قانون مدنی تابعیت، اگر زنی با تابعیت ایرانی با مرد خارجی ازدواج کند تابعیت ایرانی به مرد داده نخواهد شد. البته این موضوع محتملا در دستور کارمجلس محترم قرار خواهد گرفت که مرد خارجی هم بتواند تابعیت ایران بگیرد اما چنانچه خانمی با تابعیت خارجی با مردی که تابعیت ایرانی دارد ازدواج کند، پس از ازدواج به آن خانم تابعیت ایرانی داده خواهد شد. 

شرایط اخذ اقامت در سایر کشورها

هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد. بیشتر کشورهای غربی در چند سال اخیر برای اخذ تابعیت، قوانین جدیدی وضع کرده اند تا بدین طریق از دلال بازی ها جلوگیری کرده و از اخذ مبالغ هنگفت توسط دلالان جلوگیری به عمل آید.

به عنوان مثال، خانم یا آقا با دریافت مبلغی برای اخذ اقامت ازدواج پس از مهاجرت به کشور مقصد، با شخص تبعه ازدواج می کنند. بعد از دریافت اقامت هم به آن ازدواج خاتمه می دهند. این کار باعث ایجاد فساد می شود. همچنین افراد به مجرد بودن تشویق می شوند.

طبق قانون جدید اگر هر دو نفر در کشور مقصد باشند حتما باید دو سال از ازدواج آن ها گذشته باشد. اگر یکی از آن دو نفر در کشور مقصد بوده و دیگری قصد دارد از طریق اخذ اقامت ازدواج به آن کشور بیاید هم باید حتما دو سال از ازدواج آن ها بگذرد. در این صورت شخص مقیم می تواند جهت دریافت اقامت برای شریک زندگی اش از طریق مراجع مهاجرتی در کشور مقصد اقدام نماید. همچنین خوب است بدانید قوانین مربوط به اخذ اقامت از طریق ازدواج روز به روز سخت تر می شود. به عبارت دیگر اکثر کشورهای غربی برای دادن اقامت به افراد سختگیری های بیشتری را اعمال می کنند.

لازم به ذکر است در بعضی از کشورها مانند چین، آلمان، کانادا، بلژیک، هلند، استرالیا و فرانسه برای دریافت اقامت ازدواج زن و مرد تفاوتی وجود ندارد. 

safarekhoob.com

شرایط اخذ اقامت ازدواج در آمریکا برای افراد ایرانی

تا قبل از ریاست جمهوری ترامپ شرایط جهت دریافت اقامت ازدواج برای افراد غیر آمریکایی مثلا ایرانی ها در آمریکا مشابه دیگر کشورها بود. اما از زمان ریاست جمهوری ترامپ، اخذ اقامت از طریق ازدواج برای کشورهایی از قبیل ایران، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، لیبی، روسیه و چندین کشور دیگر مانند قبل امکان پذیر نیست. پر واضح است دلیل این امر هم مسائل سیاسی و مغرضانه امریکا است. در حالی که بسیاری از افراد در جهان، کشور آمریکا را به عنوان کشوری با مهد تمدن جدید و آزادی می شناسند. اما متاسفانه در این کشور حتی ازدواج انسان های آزاد هم به شرایط سیاسی و نژاد پرستانه بستگی دارد. 

نکات مهمی در ارتباط با سودجویان!

در طی چندین سال اخیر عده ای سودجو جهت اخذ اقامت ازدواج کشورهای غربی به آن کشورها پناهنده شده اند. آن ها هنوز اقامت آن کشور را دریافت نکرده اند. در واقع هنوز کارت شهروندی ندارند و کار هم نمی کنند. این افراد از اداره مهاجرت و پناهندگی سازمان ملل حقوق می گیرند. این مبلغ در میان پناهندگان این کشورها تقسیم می شود. پس این که می گویند کشورهای حوزه شینگن، کانادا و انگلیس به پناهندگان حقوق می دهند درست نیست. این حقوق از طریق سازمان ملل تأمین می شود. سازمان ملل هم از کلیه کشورهای دنیا بودجه ای جهت انجام این کار می گیرد.

البته لازم است بدانید که حقوقی که بعضی از پناهندگان سودجو در آن کشورها می گیرند برای مخارجشان کافی نیست. بعضی از آن ها در آن کشوربیکار بوده یا کارت شهروندی ندارند بعضا هم کار کرده و دارای کارت شهروندی و گذرنامه آن کشورهستند. اما این عده در فضای مجازی مانند اینستاگرام و فیس بوک و از این قبیل تبلیغ کرده و خودشان را به عنوان افراد موفق معرفی می کنند. 

آن ها در بیشتر مواقع قول ازدواج و دریافت ویزای نامزدی را به خانم ها و آقایان می دهند. سپس در مراحل پایانی از شما درخواست می کنند تا مبلغی پول برایشان بفرستید و آن ها هم برای شما دعوت نامه بدهند. حتی ممکن است به شما بگویند که مبلغ را به حساب شخصی یا شرکتی در ترکیه یا امارات واریز کنید. شاید هم بگویند که شما فقط پول پست را پرداخت کنید. چون دعوت نامه را با پست برای شما می فرستند. آن ها پس از دریافت پول ارتباط خودشان را به طور کامل با شما قطع می کنند. به هیچ عنوان گول این افراد کلاهبردار را نخورید.

safarekhoob.com

دریافت ویزا و اقامت ازدواج و ویزای نامزدی 

برای اخذ اقامت ازدواج شما حتما باید این مطالب زیر را به دولت مورد نظر انتقال دهید. 
1. ازدواج شما قانونی بوده است. 
2. به یکدیگر علاقه مند بوده اید. مدتی را در آشنایی با هم بوده اید.
3. و موارد بالا را باید اثبات نمایید.

جهت اثبات این موضوع ممکن است دولت کشور مقصد از شما درخواست کند تا مستنداتی را ارائه دهید. لازم به ذکر است در بعضی از کشورها مانند انگلستان ویزای ازدواج برای آقا یا خانم تمدید نمی شود.

نسیم راه سفر خوب، همیشه با پشتیبانی قوی شماره تا ویزا شدن همراهی می کند.

1