29 مارس 2024 - 19:19

تمام محدودیت های کرونا برای سفر به ترکیه لغو شد

11 ژوئن 2022 - 16:30 dsfr.ir/in5h7

تمام محدودیت های کرونا برای سفر به ترکیه لغو شد
دنیای سفر
مسجد ایاصوفیه در استانبول

ترکیه از لغو تمام محدودیت های کرونا برای مسافران بین المللی از جمله ایرانی ها خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، ترکیه که در دوران کرونا در قیاس با دیگر کشورها، مقررات چندان سختگیرانه ای برای سفر نداشت، اینک در آستانه سفرهای تابستانی اعلام کرد محدودیت های باقی مانده درباره کووید-۱۹ را برداشته است. این محدودیت ها برای برخی اتباع خارجی از جمله انگلیسی ها از اول ماه ژوئن، حدود یازده روز پیش لغو شده بود، اما اکنون طبق اطلاعیه شرکت های هواپیمایی که بین ایران و ترکیه پرواز دارند، این محدودیت ها به شکل عمومی و سراسری برای تمام اتباع خارجی از جمله ایرانی ها لغو شده است.

این اقدام به آن معنا است افرادی که وارد ترکیه می شوند دیگر نیاز نیست مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کووید یا نتایج منفی آزمایش PCR نشان دهند. پیش از این، مسافران باید قبل از ورود به ترکیه گواهی واکسیناسیون کووید ارائه می کردند. از افرادی هم که قادر به ارائه مدرکی مبنی بر واکسیناسیون نبودند، نتیجه منفی تست PCR یا آزمایش آنتی ژن سریع خواسته می شد.

هواپیمایی ترکیش نیز به مسافران خود اعلام کرده که الزامات قبلی «لغو شده است» و پوشیدن ماسک در پروازهای بین المللی به مقصد ترکیه (ترکیه) به صلاح دید مسافر است.

با این حال، مقامات ترکیه اعلام کرده اند: برخی از مقررات درباره کووید در داخل این کشور همچنان به قوت خود پابرجا است، مثلا استفاده از ماسک صورت که معمولاً در فضاهای عمومی الزامی نیست، مشروط به این که گردش هوای کافی و رعایت فاصله اجتماعی وجود داشته باشد. با این وجود، ماسک صورت همچنان باید در داخل مراکز بهداشتی پوشیده شود.

مقامات ترکیه همچنین یادآور شده اند: شرایط ورود به این کشور به خاطر کووید ۱۹ ممکن است در کوتاه مدت تغییر کند، بنابراین پیش از سفر، بهتر است این مقررات با شرکت هواپیمایی که با آن سفر می کنید بررسی شود.

1