28 مارس 2024 - 10:32

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا – کار و اقامت در کانادا

11 ژوئن 2022 - 16:00 dsfr.ir/vm9bb

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا – کار و اقامت در کانادا
blueskystudy.org
پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا – کار و اقامت در کانادا

پرطرفدارترین رشته ها در کانادا رشته هایی هستند که بیش ترین قابلیت استخدام و بالاترین حقوق را دارند. در این مقاله 10 رشته پرطرفدار در کانادا را بر اساس بالاترین میزان حقوق و هزینه های تحصیلی موجود در سه دانشگاه برتر کانادا معرفی خواهیم کرد.

دانشجویان کانادا در مقایسه با سایر کشورها، با چالش هایی کمتری در زندگی خود مواجه خواهند شد. هر چه دانش بیشتری به دست آورند، فرصت های بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی و رشد شخصی بهتر برای آنها فراهم می شود. تحصیلات دانشگاهی در برترین دانشگاه های جهان، یکی از بهترین گام ها برای ورود به بازار کار جهانی که به سرعت در حال تکامل است، خواهد بود و این امر موجب موفقیت شغلی آینده دانشجویان خواهد شد. دانشگاه های کانادا همچنان از اعتبار بین المللی قابل توجهی نزد کارفرمایان برخوردار هستند. در ادامه به معرفی ۱۰ رشته پرطرفدار در کانادا خواهیم پرداخت.

رشته های مدیریتی در کانادا

رشته های علوم مدیریتی در کانادا (Management Sciences) یا تجارت بیشتر با ریاضیات مرتبط است تا تجارت. این رشته ها دانش آموزان را در مورد تئوری ها، مدل ها در آمار و برنامه نویسی و نحوه بکارگیری آنها برای حل مشکلات مختلف تجاری آموزش می دهد.

با تحصیل در این رشته ها فارغ التحصیلان می توانند در مشاغلی در حوزه خدمات اداری و مدیریتی، تحلیل بودجه، مدیریت و بازاریابی استخدام شوند که متوسط دستمزد برای این مشاغل حدود 110،000 دلار تا 115،000 دلار در سال در کانادا است.

هزینه های تحصیل در سه دانشگاه بزرگ در کانادا بر اساس آمار کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: حدود 6800 دلار در هر ترم
دانشگاه بریتیش کلمبیا: حدود 5400 دلار در هر ترم
دانشگاه مک گیل: حدود 7700 دلار در هر ترم

مهندسی نفت و شیمی در کانادا

دولت، شرکت های انرژی و موسسات تحقیقاتی، مهندسان نفت و شیمی را معمولا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی استخدام می کنند. دانشجویان مهندسی شیمی در دوران تحصیل دروس ریاضی و علوم را همانند سایر دانشجویان رشته های مهندسی در کانادا، می گذرانند. آن ها سپس دروس مکانیک سیالات، انتقال گرما و جرم و مدل سازی فرآیند را فرا می گیرند. متوسط حقوق برای مشاغل در این زمینه ها حدود 104،000 دلار در کانادا است.

شهریه سال اول در سه دانشگاه بزرگ کانادا در رشته مهندسی نفت و شیمی به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 16000 دلار کانادا
دانشگاه بریتیش کلمبیا: 6300 دلار کانادا
دانشگاه مک گیل: 7700 دلار کانادا

رشته های مربوط به مسائل مالی، یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کانادا

دانشجویان در رشته های تجاری و مالی، امور مالی، نحوه برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل مشاغل، بانک ها و سایر سازمان ها را یاد می گیرند. پس از فارغ التحصیلی، آنها برای کار در زمینه های مالی مختلف مانند تحلیلگر امنیتی، تحلیلگر تحقیقات بازار، مدیر بانک، مدیر پورتفولیو یا کارگزار وام مسکن مجهز خواهند شد. حقوق متوسط برای این مشاغل حدود 104،000 دلار در کانادا است.

شهریه هر ترم به طور متوسط در سه دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته های مالی به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 6800 دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا: 5400 دلار
دانشگاه مک گیل: 7700 دلار

تحصیل در رشته داروسازی

دریافت لیسانس فارماکولوژی یک نقطه شروع برای تبدیل شدن به یک داروساز است، هر چند ممکن است که کمی سخت باشد. دولت کانادا کسری داروساز را تا سال 2024 پیش بینی کرده و بنابراین شانس اشتغال بالاست. پس از کسب مدرک، شما همچنین باید در آزمونی در هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) شرکت، دوره کارآموزی را تکمیل و در نهایت در کالج استان مورد نظرتان در کانادا ثبت نام کنید. متوسط دستمزد برای مشاغل این رشته در کانادا حدود 103،۶000 دلار است.

شهریه سال اول در سه دانشگاه بزرگ کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 20000 دلار (PharmD)
دانشگاه بریتیش کلمبیا : 16800 دلار (Entry-to-Practice PharmD)
دانشگاه مک گیل برای : 7700 دلار

مهندسی نرم افزار، یکی از محبوب ترین رشته های فنی و مهندسی در کانادا

انتظار می رود که تعداد مهندسان کامپیوتر مورد نیاز در چند سال آینده افزایش پیدا کند چون سرمایه گذاری کشورها در بخش فناوری در حال افزایش است. با این حال، تفاوت هایی بین مدرک مهندسی نرم افزار (Software Engineering)، علوم کامپیوتر (Computer Science) و مدرک مهندسی کامپیوتر (Computer Engineering) وجود دارد. مهندسان نرم افزار با ایجاد و نگهداری سیستم های نرم افزاری سر و کار دارند. افرادی که علوم کامپیوتر خوانده اند با داده ها و الگوریتم ها کار می کنند. مهندسان کامپیوتر، سیستم های کامپیوتری را طراحی و راه اندازی می کنند. تحصیل در رشته ای مرتبط با کامپیوتر منجر به ورود به مشاغلی با حقوق بالا می شود و تعداد کارکنان مهندسی نرم افزار در طول پنج سال گذشته تقریباً به دو برابر افزایش یافته است. متوسط دستمزد برای این مشاغل حدود 90،000 دلار در کانادا است.

شهریه سال اول در سه دانشگاه بزرگ کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 15800 دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا: 6300 دلار
دانشگاه مک گیل: 7700 دلار

مدیریت بازرگانی در کشور کانادا

فرصت های زیادی برای کسانی که با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) فارغ التحصیل شده اند، وجود دارد. دستمزد آن ها بسته به موقعیت متفاوت خواهد بود. مدیریت خدمات تجاری شامل طیف وسیعی از مشاغل مانند شغل های مربوط به تحقیقات بازار و مشاغل حقوقی هستند. حسابداری یکی از رشته های مدیریت بازرگانی است که همچنان برای بسیاری از دانشجویان جذاب است و تعداد فارغ التحصیلان این رشته در سال های اخیر افزایش یافته است. بر اساس سیستم طرح ریزی شغلی کانادا یا COPS، بازار کار کانادا فرصت های کافی و بسیار خوبی برای پذیرش فارغ التحصیلان تا سال 2024 دارد. متوسط دستمزد مشاغل در مدیریت بازرگانی حدود 86000 دلار در سال در کانادا است.

شهریه هر ترم در سه دانشگاه برتر کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 6800 دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا: 5400 دلار
دانشگاه مک گیل : 7700 دلار

پزشکی در کانادا

تا زمانی که انسان ها در این کره خاکی وجود داشته باشند، علم پزشکی و بهداشت همیشه مورد توجه قرار دارد. پزشکی در کانادا یکی از محبوب ترین رشته های این کشور و البته سراسر جهان است. صنعت پزشکی 7.8 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا در سال 2016 کمک کرده و دارای پتانسیل رشد فوق العاده ای است. انتظار می رود تا سال 2023 پزشکی یک بازار 88 میلیارد دلاری را به خود اختصاص دهد. حقوق و دستمزد مراقبت های بهداشتی و پزشکی در کانادا سالانه 31.444 دلار یا هر ساعت 13.13 دلار است.

شهریه تحصیل پزشکی در کانادا بسته به خود دانشگاه و این که شهروند کانادا باشید یا نه متفاوت است. به طور متوسط، تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور کانادا، سالانه بین ۱۷۰۰۰ دلار کانادا تا ۲۷۰۰۰ دلار کانادا هزینه دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکی در کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.blueskystudy.org/england-category/education-medicine-in-uk

رشته پرستاری در کانادا

پرستاران می توانند مسئولیت بیشتری نسبت به پزشکان داشته باشند. اگر می خواهید پرستار شوید، باید مدرک لیسانس پرستاری و آموزش های تکمیلی در کانادا داشته باشید. از طرف دیگر، می توانید مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری در کانادا بگیرید، اما در هر صورت، به چند سال تجربه به عنوان یک پرستار در کانادا نیاز دارید. پیش بینی می شود که بازارهای کار در بخش مراقبت های بهداشتی، به ویژه با توجه به جمعیت سالخورده کانادا، باعث شده تا افرادی که در رشته پرستاری در کانادا تحصیل می کنند بلافاصله پس از تحصیل وارد بازار کار شوند. متوسط حقوق برای پرستاری در کانادا حدود 85000 دلار است.

www.blueskystudy.org/blog/study-nursing-in-canada

شهریه هر ترم در سه دانشگاه بزرگ کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: 9100 دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا: 5400 دلار
دانشگاه مک گیل: 7700 دلار 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی ده رشته از محبوب ترین رشته های کانادا بر اساس بالاترین میانگین حقوق و جدیدترین هزینه های تحصیل در سه دانشگاه در کانادا پرداختیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله سوالاتی در خصوص هر کدام از این رشته ها برای شما مطرح شد یا برای بررسی شرایط خود می توانید با مشاوران ما در بلو اسکای در ارتباط باشید.

1