18 آوریل 2024 - 14:48
مصوبه کمیته تخصصی شورای عالی؛

شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی می شود

7 ژوئن 2022 - 22:00 dsfr.ir/ko55l

شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی می شود
دنیای سفر
شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی می شود

در سومین نشست کمیته تخصصی شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسید.

به گزارش «دنیای سفر»، سومین جلسه کمیته تخصصی نشست هشتم شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت ها و حوزه های تخصصی وزارتخانه، در محل سالن جلسات فجر برگزار شد.

مهدی اکبری بکرآباد به عنوان رئیس جلسه کمیته تخصصی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای عالی در دولت سیزدهم، به تشریح فرآیند تصویب پیشنهادها و احکام پیشنهادی در شورای عالی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پرداخت.

وی گفت: دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ابتدای سال جاری، با سامان دهی مجدد اعضای کمیته های تخصصی، کمیسیون تخصصی شورای عالی و همچنین پیگیری صدور احکام کارشناسان خبره شورای عالی، بیش از ۱۵ جلسه تخصصی با معاونان و نمایندگان حوزه های تخصصی و عمومی وزارتخانه برگزار کرده و پس از بررسی پیشنهادهای اختصاصی هر حوزه و تعیین و ثبت صورت جلسه، ۳۷ موضوع قطعی پیشنهادی معاونت ها و حوزه ها، در دستور کار جلسات کمیته تخصصی شورای عالی قرار گرفته و امروز در سومین جلسه این کمیته به طرح و بررسی موضوعات و پیشنهادهای قطعی باقی مانده پرداخته شد.

در این جلسه، ابتدا پیگیری اصلاحات متن احکام پیشنهادی مصوبات جلسات قبلی مورد تاکید اعضا قرار گرفت و سپس پیشنهادهای معاونت میراث فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه اعضای کمیته تخصصی موافقت خود را با پیشنهادهای معاونت میراث فرهنگی، مبنی بر صدور مجوز جذب و به کارگیری نیروی متخصص در رشته های مرتبط، تجهیز خودرویی و افزایش سهمیه جذب سرباز امریه یگان حفاظت میراث فرهنگی، ایجاد پست سازمانی امین اموال فرهنگی، تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و عمرانی برای حفظ، صیانت، مرمت و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی در اختیار دستگاه های اجرایی، گنجاندن دروس و واحدهای درسی مرتبط با شناخت ظرفیت های میراث فرهنگی و ایجاد و راه اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را اعلام کردند.

در این جلسه همچنین پیشنهادهای کانون جهان گردی و اتومبیل رانی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادهای صدور مجوز فعالیت سراسری برای امداد خودرو کانون و تعیین حدود و ثغور ضمانت اجرایی قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب اعضا کمیته تخصصی قرار گرفت.

1