20 آوریل 2024 - 18:49

موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

6 ژوئن 2022 - 11:30 dsfr.ir/mr431

موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد
خبرگزاری فارس
موزه هنر مکتب تبریز

موزه هنر مکتب تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

به گزارش «دنیای سفر» عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد در آیین افتتاحیه موزه هنر مکتب تبریز اظهار کرد: از دیدگاه ما موزه محل موج سازی و حرکت است و برخلاف افکار برخی افراد که آثار قدیمی را عامل ایستایی و توقف می دانند، آثار قدیمی برای ما ارزش بالایی دارند. 

وی ادامه داد: موزه ها باید محلی برای رشد، جریان سازی و حرکات سالم باشد اما همچنان با اهدافی که در نظر داشته ایم، فاصله داریم و نتوانسته ایم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: تبریز، شناسنامه و هویت ایران بوده و مایه وحدت و انسجام ملی ما است و آذربایجان شرقی و تبریز مظهر اتحاد ملی ما هستند؛ موزه هنر مکتب تبریز نیز یک خانه قدیمی بوده که از دوره ی قاجار برجای مانده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این خانه تملک و خریداری شده و سال ها است بر روی آن کار می شود تا این بنا را محلی برای موزه و آثار قدیمی مکتب تبریز قرار دهند.

وی اضافه کرد: با سلیقه خوبی آثار را بررسی و در آنجا قرار دادند و به عنوان یک کارگاه آموزشی برای دوستداران آن است تا با دوره ها و آثار و شخصیت های مختلف آشنا شوند.

وی در پایان تاکید کرد: در نظر داریم تا یک سری از آثار اصیل را هم به این مکان منتقل کنیم تا اندیشمندان بیشترین استفاده را بکنند.

1