29 مارس 2024 - 20:25

گلدان آشپزخانه گنجینه تاریخی از آب درآمد

28 می 2022 - 16:00 dsfr.ir/eq5ex

گلدان آشپزخانه گنجینه تاریخی از آب درآمد
لایوساینس
این گلدان در «کاخ ممنوعه» و یا دیگر کاخ های امپراتور نگهداری می شده است

گلدانی که در آشپزخانه نگهداری می شد به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند چینی شناسایی شد.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از لایوساینس، کارشناسان تاریخ، یک گلدان سلطنتی آبی قرن هجدهمی متعلق به چین را که با استفاده از طلا و نقره تزیین شده است و چندین سال در آشپزخانه ای در بریتانیا نگهداری می شد به عنوان یکی از متعلقات یک امپراتور شناسایی کردند. این گلدان اخیرا در یک حراجی به قیمت ۱.۸ میلیون دلار فروخته شد.

با این حال به گفته یک کارشناس که در جریان فروش این گلدان نقشی نداشته است، تاریخچه مبهم این اثر تاریخی، با توجه به غارت کاخ های چین در قرن نوزدهم، باعث شده نگرانی هایی درباره تاریخچه این گلدان به وجود بیاید.

این گلدان بزرگ است و حدود ۰.۶ متر ارتفاع دارد. بر روی این گلدان نماد مربوط به امپراتور چیان لونگ ششمین امپراتور از دودمان چینگ نیز وجود دارد. این گلدان با استفاده از رنگ «آبی قربانی» نقاشی شده است. چنین نامی به این دلیل برای این رنگ انتخاب شده است که از همین نوع آبی در «معبد بهشت» در پکن نیز استفاده شده است. امپراتور چین به امید برداشت محصول خوب حیواناتی را در این معبد قربانی می کرد.

تزئینات روی این گلدان با استفاده از ترکیبی از طلا و نقره صورت گرفته اند و تصاویری همچون ابر، خفاش و ماهیخوار بزرگ را به نمایش گذاشته اند.

به گفته کارشناسان، استفاده از ترکیبی از طلا و نقره برای طراحی گلدان کار بسیار دشواری است و به همین دلیل این گلدان یک اثر خاص محسوب می شود.

کارشناسان معتقدند این گلدان در «کاخ ممنوعه» و یا دیگر کاخ های امپراتور نگهداری می شده است.

1