28 مارس 2024 - 21:26
کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت هواشناسی کشور

25 می 2022 - 16:10 dsfr.ir/xc1ij

آخرین وضعیت هواشناسی کشور
شفقنا
ورود توده گرد و خاک به کشور از مبدا عراق

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش وزش باد در کشور عراق سبب شکل گیری توده گرد و خاک و انتقال آن به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک از فردا در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل آغاز شده و تا اواخر هفته آتی ادامه دارد.

به گزارش «دنیای سفر» فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش بینی ها از وضعیت جوی کشور برای امروز چهارم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد. 

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد.

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای سایر مناطق کشور توضیح داد: نیمه غربی کشور دارای آسمانی غبارآلود هستند که سبب کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق می شود.

به گفته کارشناس هواشناسی از بعد از ظهر امروز در مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز افزایش وزش باد باعث کاهش غلظت آلاینده ها و بهبود هوا در این مناطق می شود.

وی ادامه داد: شمال شرق و شرق کشور اما وزش بادهای شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد و فردا پنجشنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه های البرز واقع در شرق تهران و سمنان بارش  باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

گودرزی گفت: در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و خوزستان رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا در ارتفاعات زاگرس برای استان مرکزی و قم وزش باد و بارش های پراکنده را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از فردا نیز افزایش وزش باد در کشور عراق سبب شکل گیری توده گرد و خاک و انتقال آن به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور می شود.

گودرزی خاطر نشان کرد: فردا در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک را خواهیم داشت که این باد و گرد و خاک تا اواخر هفته آتی ادامه دارد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف و همراه وزش باد خواهد بود که با گرد و خاک و وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر همراه می شود.

گودرزی با بیان اینکه این گرد و خاک فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: از جمعه به بعد هوای تهران مطلوب تر می شود.

1