28 مارس 2024 - 08:44
استاندار همدان خبر داد:

جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور

25 می 2022 - 02:10 dsfr.ir/qv7c4

جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور
باشگاه خبرنگاران جوان
موزه منطقه ای غرب کشور در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه جذب نیروی انسانی متخصص موزه منطقه ای غرب کشور در دستور کار است، گفت: در صدد هستیم تا هر چه زودتر نیروهای متخصص و تحصیلکرده جذب این مجموعه ارزشمند شوند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد سه شنبه سوم خردادماه در حاشیه بازدید از موزه منطقه ای غرب کشور و موزه هگمتانه، بیان کرد: موزه منطقه ای غرب کشور و مخزن امن اقدام ارزشمندی است که با اعتبارات ملی و استانی حمایت های تام و تمام را از آن داریم.

وی ادامه داد: برای جذب هر تعداد نیروی انسانی که میراث فرهنگی استان لازم بداند پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا نیروهای خبره، متخصص و تحصیلکرده جذب شوند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: در طول یکی دو سال آینده مجموعه فاخری از آثار و میراث گران بهای فرهنگی را در استان خواهیم داشت که می تواند تاریخ و تمدن بشر و انسانیت را به خوبی معرفی کند.

وی در ادامه مطرح کرد: امروز به دلیل خشکسالی، کشاورزی نمی تواند مثل گذشته رونق داشته باشد و ممکن است صنعت نیز به تحول عمیقی نیاز داشته باشد بنابراین در این شرایط میراث فرهنگی و گردشگری می تواند پا بگیرد و روی سایر صنایع سایه بیاندازد.

استاندار همدان درباره اهمیت و ارزش مجموعه هگمتانه نیز اظهار کرد: این مجموعه ارزشمند بخشی از تاریخ تمدن و میراث نیاکان ما و جز افتخارات همدان محسوب می شود که سال های پیش باید مورد توجه بیشتری قرار می گرفت.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه یکی از پایه های اساسی هر کشور و ملت قدمت، پیشینه و آثار گران بهای فرهنگی و علمی آن است، عنوان کرد: وجود تاریخ کهن بیانگر هویت دیرینه ای است که نسل به نسل به دست ما رسیده و به عنوان یک هویت در مسیر زمان رنگ اعتقادی و مذهبی به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: شواهد و قراین نشان می دهد ایرانیان پیش از اسلام موحد بودند و در دوران اسلامی نیز رنگ اعتقادی جلای خاصی به آثار هنری آنها داده است و در تلالو این فرهنگ غنی دینی و اسلامی آثار گران بهایی خلق و دانشمندان بزرگی تربیت شدند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان پایه و اساس تمدن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع سال هاست در کشور مورد توجه قرار گرفته و در سطح جهانی هم بایستی مطرح و ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال های قبل تلاش هایی برای ثبت جهانی هگمتانه صورت گرفته است، شرح داد: امسال نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، در راستای ثبت جهانی هگمتانه موانعی باید رفع شود که جلساتی با مشاور وزیر میراث فرهنگی و صاحبنظران این حوزه، برگزار و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

استاندار همدان در پایان تاکید کرد: همه توان و امکانات استان را برای ثبت جهانی هگمتانه به کار گرفته ایم.

1