19 مارس 2024 - 11:53

تولید محتوا برای سایت های گردشگری

29 ژانویه 2023 - 10:00 dsfr.ir/ic05t

تولید محتوا برای سایت های گردشگری
دنیای سفر
راهکارهای موفقیت در تولید محتوای گردشگری

تولید محتوا برای سایت گردشگری در حقیقت، نوشتن مطالبی درباره سفر، آژانس های مسافرتی و گردشگری است.

زمانی که صحبت از صنعت توریسم و گردشگری به میان می آید، شما به عنوان نویسنده محتوا می توانید با هر ظرفیتی که در اختیار دارید، کار کنید. نوشته های شما به افراد و مخاطبین کسب و کارها نشان داده می شود. همچنین اگر محتوای شما غنی و تاثیرگذار باشد، می تواند در ایجاد روابط میان مشتری و ارائه دهنده خدمات گردشگری بسیار مثبت عمل کند.

جهانگردی، گردشگری، سفر، مهاجرت و اقامت، جذاب ترین و محبوب ترین حوزه های توریسم هستند، بنابراین اگر بخواهید تولید محتوا برای سایت گردشگری را با ظرافت دقیق، آغاز و پیگیری کنید، باید به این حوزه ها مسلط باشید.

اگر به اطراف خود نگاه کنید، آژانس های گردشگری را مشاهده می کنید که خدمات مسافرت را به افراد ارائه می دهند. در تمام جهان، شرکت های گردشگری وجود دارند. همچنین می توانید با نگاهی ساده، وب سایت های متعددی را پیدا کنید که این خدمات را ارائه می دهند.

به طور مثال، کافیست یک عبارت در حوزه سفر و گردشگری را در موتور جستجوگر گوگل وارد کنید و شاهد باشید که نتایج چگونه شما را شگفت زده می کنند.

به طور مثال می توانید راهنمای سفر به ارمنستان یا راهنمای سفر به ایتالیا را جستجو کنید و به وب سایت هایی دسترسی داشته باشید که این خدمات را ارائه می دهند.

به عبارت ساده تر می خواهیم بگوییم اگر قرار است یک وب سایت آژانس مسافرتی یا یک کسب و کار آنلاین در حوزه گردشگری و توریسم در فضای اینترنت دیده شود، باید تولید محتوا برای سایت گردشگری در مورد آن، قوی و حرفه ای انجام شده باشد.

در ادامه این مطلب، قصد داریم به مقوله تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری بپردازیم؛ به گونه ای که بتوانند فروش محصول یا خدماتی در این حوزه را افزایش دهد.

نوشتن رپورتاژ آگهی، نوعی محتوا نویسی حرفه ای محسوب می شود. وب سایت های گردشگری برای اینکه خدمات خود را به هزاران مخاطب معرفی کنند، نیاز دارند که در یک بستر تبلیغاتی موثر دیده شوند.

نویسنده هایی که قرار است در محتوانویسی برای سایت گردشگری فعالیت کنند باید ذوق و خلاقیت در نوشته های خود را داشته باشند، همچنین آشنایی با بازاریابی محتوا و اصول سئو در محتوا اهمیت زیادی دارد.

فردی که در حوزه تولید محتوا برای سایت گردشگری فعالیت می کند باید تمرکز ویژه ای روی یک مورد محتوای منحصر به فرد داشته باشد. محتوای تولید شده باید به قدری جذاب باشد که بازدید کنندگان و مخاطبان تجارت را افزایش دهد. یک محتوای اختصاصی می تواند بازدید از یک صفحه وب سایت را دوچندان کند.

یکی از مهم ترین مهارت های نویسندگی محتوا برای سایت گردشگری، آشنایی به ترجمه انگلیسی به فارسی است. تسلط به ترجمه انگلیسی به فارسی موجب می شود یک نویسنده بتواند منابع خارجی گردشگری را به دقت بررسی کرده و یک محتوای عالی بنویسد.

سبک هر نویسنده در تولید محتوا برای سایت گردشگری متفاوت است. یک دسته از افراد، نوشتن محاوره ای را دوست دارند و برخی دیگر سبک رسمی را می پسندند. اینکه شما از چه سبک نوشتاری و نگارشی برای محتوای تخصصی سایت گردشگری استفاده کنید، بسته به سلیقه خودتان و کارفرما تغییر می کند.

در دوره ای که عصر دیجیتال نامیده می شود، به جرأت می توان گفت که وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای سایت گردشگری به شدت در فضای بازاریابی آنلاین و توسعه در حال گسترش است. این نوع ابزارها به کسب و کارها و تجارت آنلاین کمک می کند تا نهایت سودآوری را داشته باشند. تولید محتوای سایت گردشگری و وبلاگ نویسی در این حوزه از طریق سایت ثابت یا شبکه های اجتماعی می تواند فروش و محبوبیت را در راستای یکدیگر افزایش دهد.

هر روز شاهد آن هستیم که بسیاری از وب سایت های حوزه گردشگری افرادی را استخدام می کنند که تولید محتوای تخصصی برای آنها انجام دهند. محتواهایی که الهام بخش، ارزشمند و قابل اشتراک گذاری باشند. این دقیقاً بزرگ ترین نیاز هر صنعت تولید محتوای سایت گردشگری است. بنابراین داشتن دانش تخصصی، یک ضرورت به شمار می رود.

وبلاگ نویسی یا تولید محتوای تخصصی گردشگری، روشی جالب برای بیان خلاقیت و شخصیت یک کسب و کار در این حوزه به شمار می رود. در صنعت گردشگری و سفر، همیشه چیزی برای نوشتن وجود دارد. مخاطبان همیشه به دنبال این هستند که دنیای ناشناخته را کشف کنند و با جاهای دیدنی جهان آشنا شوند و حتی بتوانند سفر مجازی داشته باشند.

در جایگاه نویسنده ای که در تولید محتوا برای سایت گردشگری، تخصص و تجربه کافی داریم، به شما توصیه می کنیم که ایده های جذاب در این حوزه را دنبال کنید. به همین جهت تصمیم گرفته این قسمت، شگفت انگیزترین ایده های تولید محتوای سایت گردشگری را به صورت دسته بندی شده به شما معرفی کنیم.

سفرهای ماجراجویانه شخصی

یکی از ایده های تولید محتوا برای سایت گردشگری، استفاده از تجربه های شخصی در سفرهای ماجراجویانه است. هم به صورت شخصی می توانید در این حوزه بنویسید، هم می توانید از تجربه افرادی که در این سفرهای ماجراجویانه داشته اند کمک بگیرید.

تولید محتوا برای ارزیابی مکان ها

برای تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری می توانید مکان ها و مقصد های گردشگری را بررسی کنید. به مثال های زیر توجه داشته باشید:

  • 25 مکان دیدنی که باید در رشت از آنها دیدن کنید
  • بهترین رستوران های مشهد را بشناسید
  • جاذبه های گردشگری برای خانواده ها در تهران
  • سفر به قشم یا کیش؟ کدام یک را ترجیح می دهید
  • سفر به شیراز متناسب با بودجه مالی

تهیه فهرست ها

جذاب ترین و پرمخاطب ترین تولید محتوا برای سایت گردشگری، محتواهایی هستند که فهرست ها را ارائه می دهند. شما با خلاقیت و جستجوی پیشرفته می توانید نمونه ای از این محتواها را به راحتی تهیه کنید و شاهد افزایش ترافیک وب سایت باشید. در این مورد نیز مثال های زیر را دقت کنید:

  • 100 کشور امن در جهان برای سفر
  • 17 مکان در اصفهان که باید از آن بازدید کنید
  • 50 مکان برای گشت و گذار در طبیعت ایران
  • 20 ایده برای اینکه سفری ارزان داشته باشید

محتواهای مربوط به تصاویر

یکی دیگر از ایده های تولید محتوای سایت گردشگری، تهیه عکس های دیجیتال و گالری عکس از تمام جهان است. این مدل تولید محتوا مورد علاقه مخاطبان وب سایت ها قرار دارد.

مثلا تصور کنید شما جاذبه های گردشگری روسیه را در قالب یک تصویر خبری، گزارش تصویری کامل به مخاطب ارائه می دهید. در این مورد نیز به مثال زیر دقت کنید:

  • 80 عکس جذاب از سراسر جهان
  • زیباترین عکس های سافاری که گرفته شده است
  • 16 عکس هایی از جاذبه های گردشگری ژاپن

تولید محتوا برای هدایت کاربر به محصول یا خدمات

یکی دیگر از شیوه های تولید محتوا برای سایت گردشگری که بسیار توصیه شده است پست های راهنمایی هستند. پستهای هدایت کننده یا راهنما در سایت گردشگری به مطالبی گفته می شود که خواننده را به مرحله بعدی هدایت می کند.

در این حالت پس از آن که یک مطلب مورد توجه کاربر و خواننده قرار گرفت، تشویق می شود به برنامه سفر مراجعه کند، محصولی را خریداری کند یا برای رزرو هتل - رزرو بلیط تور گردشگری یا سایر خدمات اقدام نماید.

هدایت برای برنامه ریزی در فهرست همین تولید محتوا قرار می گیرد. همچنین خدمات بیمه مسافرتی و دریافت ویزای سفر به مناطق مختلف نیز جزو تولید محتوای راهنما هستند.

مرحله به مرحله

یکی دیگر از ایده های تولید محتوا برای سایت گردشگری، محتواهای مرحله به مرحله یا گام به گام هستند. در این خصوص عناوین مشابهی را خوانده اید؛ به مثال های زیر دقت کنید:

  • 6 قدم برای رزرو تورهای گردشگری خارجی
  • راهنمای گام به گام سفر انفرادی به دماوند
  • مراحل برنامه ریزی برای سفرهای خارجی
  • راهنمای کامل برای بستن چمدان در سفرهای خارجی
  • راهنمای گام به گام در پروازهای داخلی و خارجی

محتواهایی با مفهوم «چگونه؟»

یکی دیگر از ایده های پرطرفدار تولید محتوای سایت گردشگری، محتواهایی هستند که چگونگی یک کار را توضیح می دهند به مثال زیر دقت کنید:

  • چگونه با قطار به لرستان سفر کنیم؟
  • چگونه بیش ترین وقت خود را در ایرانگردی مدیریت کنیم؟
  • چگونه سفرهای ارزان قیمت به اروپا را پیدا کنیم؟

محتواهای چک لیست

برای تولید محتوای سایت گردشگری حتما به محتواهای چک لیست احتیاج خواهید داشت به مثال های زیر دقت کنید:

  • 10 لوازم که همه مسافران در سفر اول خود، فراموش می کنند
  • 5 موردی که باید در بیمه نامه سفر در نظر داشته باشید
  • لیست تهیه لوازم شخصی برای داخل چمدان
  • 3 نکته اصلی برای سفرهای هوایی باید آنها را رعایت کنید

محتواهای زمان دار

برای تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری شاید نیاز داشته باشید برخی محتواهایی را تولید کنید که به زمان یا یک مکان خاص اشاره دارد؛ نمونه های زیر بهترین راهنما برای شما خواهند بود:

  • بهترین برنامه سفر برای 24 ساعت در مادرید
  • چگونه آخر هفته را در پاریس سپری کنید؟
  • دو هفته اقامت جذاب در مونیخ

محتواهای مزایا و معایب

در مورد این محتوا به مثال های زیر دقت کنید:

  • جوانب مثبت و منفی سفرهای دریایی
  • مزایا و معایب مسافرت کردن با کودکان
  • محتواهایی که «اسرار و رمز و رازها» را معرفی می کند

نوشتن درباره اسرار و رموز گردشگری، ایده هایی جذاب در تولید محتوا برای سایت گردشگری هستند؛ به طور مثال “۶ راه برای دریافت پرواز های ارزان قیمت” یا “شگفت انگیزترین مکان های جهان”، نمونه ای از این محتواها هستند.

توصیه های قبل از سفر درباره فرهنگ کشورها

در تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری می توانید به نکات فرهنگی کشورهای مختلف پردازید؛ به مثال های زیر توجه کنید:

  • کارهایی که باید قبل از سفر به برزیل بدانید
  • مطالبی که هنوز در مورد نپال نمی دانید؟
  • چرا جشنواره هولی در تقویم هندی ها اهمیت دارد؟

محتواهای مربوط به غذاهای جهان

زیباترین و پر مخاطب ترین محتواهای سایت گردشگری را می توانید در مورد غذاها و خوراکی های کشورهای جهان تهیه کنید؛ به طور مثال مطلبی در مورد بستنی نیوزیلند، غذاهای هندی یا مطالبی در مورد خوراکی مخصوص کره جنوبی، کیمچی یا خوراکی های مخصوص با طعم تند و تیز بنویسید.

خواندنی ها و مطالب جالب

در این مورد نیز موضوعات گسترده ای در سراسر وب وجود دارد؛ مثال های زیر را دقت کنید:

  • 10 واقعیتی که درباره شهر پاریس نمی دانید
  • 15 مکانی که در اندونزی یاد می گیرید
  • 10 واقعیت باورنکردنی درباره جنگل های بارانی آمازون

نوشتن درباره داستان های واقعی

تولید محتوا برای سایت گردشگری درباره اخبار و وقایع حوزه توریسم در جهان ( برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها و غیره)

تولید محتوا درباره مقالات تحقیقاتی حوزه گردشگری

نوشتن درباره قوانین رانندگی یا سیستم های حمل و نقل در کشورها

بررسی نظرات ارائه شده درباره سفرهای مختلف (مثال: مهم ترین دلایل انتخاب سفر به بالی در فصل تابستان)

اگر هدف شما از تولید محتوا برای سایت گردشگری، فروش محصولات یا تورهای مسافرتی است، باید اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانندگان آن قرار دهید و مزایای هر تور گردشگری را بیان کنید. زمینه ای را فراهم کنید که اطلاعات شما توسط کاربر به اشتراک گذاشته شود.

به طور مثال می توانید پیشنهادهای تور لحظه آخری یا تورهای مسافرتی اروپا ویژه ایام سال نو میلادی را به آنها پیشنهاد بدهید.

اگر در تولید محتوا از عکس های جذاب از سراسر اینترنت استفاده کنید، تاثیر زیادی در مخاطب تان می گذارید.

تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری، بهترین فرصت برای برندسازی و شهرت است. هرچه محتوای شما قابل اعتماد تر و شخصی تر باشد، مخاطب، شما را بهتر قبول می کند. همچنان کیفیت محتواها اهمیت می دهند.

سعی کنید بهترین و به روزترین ایده های تولید محتوای گردشگری را بشناسید و در جای مناسب از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

تولید محتوا برای سایت گردشگری کار چندان ساده ای نیست. شما باید به حوزه های گردشگری، ترجمه انگلیسی، آداب و رسوم کشور های جهان، مهمترین موضوعات سفر و توریسم آشنایی داشته باشید.

همچنین باید مهارت های نگارش فارسی و اصول سئو برای یک محتوای عالی را بدانید. پس از آنکه این مهارت ها را یاد گرفتید می تواند شروع به نوشتن کنید.

1