19 آوریل 2024 - 21:34

ارائه پیشنهادات ایران در کمیته آسیا و اقیانوسیه شورای صنایع دستی

23 می 2022 - 13:00 dsfr.ir/s4318

جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی

برگزاری سی و نهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در شیراز و برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران از سوی ایران در ازبکستان مطرح شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری برنامه داوری مهر اصالت با دستور جلسه برنامه ریزی فعالیت های بخش آسیا و اقیانوسیه این شورا در کشور ازبکستان برگزار شد. 

در این جلسه نمایندگان کشورهای عضو غرب آسیا، آسیای مرکزی، آسیای شرقی و آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و اداره جلسه نیز برعهده رئیس شورای جهانی صنایع دستی بود.

ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی به عنوان نماینده ایران در این نشست حضور داشت. همچنین معاون صنایع دستی کشور در این جلسه، به صورت آنلاین از رئیس شورای جهانی صنایع دستی برای حضور در فرآیند داوری شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران دعوت کرد.

در ادامه این نشست، نماینده ایران طبق دستور جلسه، برنامه های مهم حوزه صنایع دستی کشور را در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برای اعضا تشریح کرد.

در این نشست دو پیشنهاد معاون صنایع دستی کشور شامل برگزاری سی و نهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در ماه می ۲۰۲۳ مصادف با اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی سال ۱۴۰۱ در تهران با حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای جهانی صنایع دستی به صورت بین المللی مطرح و با اکثریت آرا مصوب شد.

همچنین معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در گزارشی از برنامه ریزی به منظور استفاده از فضای جام جهانی فوتبال در کشور قطر خبر داد و اظهار کرد: «در حاشیه این رویداد بزرگ ورزشی شاهد برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و برنامه های متنوعی به منظور نمایش و عرضه صنایع دستی ایران خواهیم بود.»

همچنین مقرر شد برنامه های مربوط به معرفی صنایع دستی ایران در حاشیه جام جهانی قطر به صورت پیش رویدادها، رویدادها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و… برای اعضای شرکت کننده در جلسه ارسال شود.

در نشست حضوری این رویداد، نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، تایلند، کویت، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، فلسطین، استرالیا، چین و اندونزی حضور داشتند.

1