19 آوریل 2024 - 10:00

تشکیل کمیته منطقه آسیا و اقیانوسیه در ایکوموس

22 می 2022 - 16:50 dsfr.ir/f913m

تشکیل کمیته منطقه آسیا و اقیانوسیه در ایکوموس
iranicomos.org
مسجد نصیرالمک شیراز

عضو هیئت مدیره شورای جهانی محوطه ها و بناها و موزه، از تشکیل کمیته های منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، مجمع عمومی و عادی مؤسسه فرهنگی ایکوموس عصر شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در خانه تاریخی وثوق الدوله با حضور اعضای این مؤسسه فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم ناصر نوروز زاده چگینی عضو هیئت مدیره ایکوموس گفت: در دو سالی که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد، جلسات آنلاین ایکوموس به صورت مستمر برگزار شد. برای هر جلسات نیز با رئیس میراث فرهنگی ازبکستان رئیس ایکوموس جمهوری آذربایجان و رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد و با برخی از آن ها تفاهم نامه به امضا رسید.

وی گفت: ایکوموس جهانی تعدادی کمیته دارد که برخی از آنها فعال هستند و برخی دیگر فعالیت کمی دارند. کمیته علمی معماری بومی، کمیته استادکاران و فناوری کهن، کمیته معماری دستکند و منظر فرهنگی و کمیته اسناد و انتشارات زیر مجموعه ایکوموس هستند. یکی از بیشترین و فعال ترین کمیته ها در سال گذشته معماری بومی بوده است. هر کدام از این کمیته ها نیز فعالیت های متعددی انجام می دهند.

چگینی گفت: از دی ماه سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه شهریه ها تغییر کرد اما خوشبختانه اعضای متعددی به عضویت در آمدند یا عضویت خود را تمدید کردند ما بیشترین تعداد اعضا را در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ داشتیم. آبان سال گذشته مجمع ایکوموس برگزار شد و ۱۹ نفر از اعضای هیئت مدیره و بازرسی انتخاب شدند. مهدی حجت مجدد به عنوان رئیس ایکوموس انتخاب شد، مهناز اشرفی بوستانی و لاله برخی از اعضای اصلی و علی البدل بودند که معرفی شدند.

1