18 آوریل 2024 - 19:35

آیا سفرهای تابستانی تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار خواهد گرفت؟

26 آوریل 2022 - 09:00 dsfr.ir/sv8jm

آیا سفرهای تابستانی تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار خواهد گرفت؟
شفقنا
کودکان اوکراینی در حال تماشای نظامیان

تعجب آور نیست که شرکت های مسافرتی برای اولین بار در سال جاری شاهد کاهش فروش باشند و مسافران درباره مقصد و زمان سفر مردد شوند. در حال حاضر میزان آسیب به مشاغل مسافرتی در عید پاک و زمان به اوج رسیدن سفرهای تابستانی مشخص شده است.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) به یورونیوز اعلام کرد این درگیری می تواند فشار زیادی را به محیط اقتصادی چالش برانگیز وارد کند و بر تقاضای سفر در سال ۲۰۲۲ تاثیر بگذارد. افزایش اخیر قیمت نفت و تاثیر نامطلوب آن بر اقتصادها می تواند به افزایش قیمت های حمل ونقل و مسکن، کمبود عرضه و تهدید تقاضای مصرف کننده و همچنین برنامه های سرمایه گذاری تبدیل شود.

تعطیلات از دست رفته بدترین مساله در این بحران است اما برای کشورهایی که گردشگری یکی از ستون های اصلی اقتصادی آن هاست، تاثیر آن بر معیشت مردم یک دلیل واقعی برای نگرانی محسوب می شود و این موضوع در سومین تابستان همه گیری اهمیت بیشتری خواهد داشت.

بسیاری از کسانی که سفرهای طولانی مدت را طی این بیماری همه گیر به حالت تعلیق درآورده اند، بدون شک تمایل دارند با هواپیما، قطار و قایق سفر داشته باشند اما درگیری بین روسیه و اوکراین بر برنامه های سفر آنان تاثیر خواهد داشت.

سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: ممکن است بازارهای ایالات متحده و آسیا که اکنون در حال بازگشایی است، تحت تاثیر این درگیری قرار گیرد.

در واقع سفر بین اروپا و آسیا نیز تحت تاثیر بسیاری از خطوط هوایی اروپایی قرار خواهد گرفت که مجبورند مسیر خود را در اطراف حریم هوایی روسیه تغییر دهند.

نهاد گردشگری سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۲۱ کدی بین المللی برای حمایت از گردشگران را تصویب کرد که حداقل استانداردهایی را برای حفاظت و حقوق آن ها در شرایط اضطراری تعیین می کند.

1