25 آوریل 2024 - 03:46
استاندار آذربایجان غربی:

ایجاد زیرساخت های گردشگری سیلوانا نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

23 آوریل 2022 - 07:00 dsfr.ir/zl4s5

ایجاد زیرساخت های گردشگری سیلوانا نیازمند مشارکت بخش خصوصی است
دنیای سفر
منطقه گردشگری سیلوانا

استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد زیرساخت ها در منطقه سیلوانای ارومیه نیازمند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری توسط بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در نهمین سفر شهرستانی استاندار به بخش سیلوانا به مشکلات این منطقه اشاره کرد و افزود: مشکلات مهم این بخش که نتیجه انباشت سال ها مطالبه مردم است، احصا شده و در شورای برنامه ریزی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به مزیت ها و پتانسیل های مختلف بخش سیلوانا به ویژه در بخش گردشگری عنوان کرد: این بخش از نظر ژئوپولیتیک اهمیت دارد و در این راستا تلاش می شود در مناطق مرزی بتوانیم بیش از گذشته به مرزنشینان خدمت کنیم.

معتمدیان به سیاست نظام و دولت در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق مرزی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات به مناطق مرزی، کمتر برخوردار، کاهش فاصله و شکاف طبقاتی، تکمیل پروژه های نیمه تمام مناطق مختلف از اولویت ها است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی اعتبارات دولت محدود است، ضرورت دارد نمایندگان مجلس نیز دولت را در بحث بودجه همراهی کنند، افزود: ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار اولویت دولت سیزدهم است که در این راستا به منظور رفع محرومیت مناطق کمتر برخوردار، سفرهای شهرستانی انجام می شود که در این راستا علاوه بر اینکه از کمبودها بیش از پیش مطلع می شویم، ظرفیت های منطقه را نیز شناسایی می کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای جاده های فرعی به ویژه راژان، مرگور و ترگور به سمت بند از اولویت های کار در سال جاری است که اعتبار ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته می شود تا علاوه بر کاهش بار ترافیکی و روان سازی ترافیک این جاده، در بحث گردشگری نیز این منطقه را رونق بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی با گلایه از رکود و تعطیلی برخی طرح های سرمایه گذاری در این بخش گفت: خلع ید سرمایه گذاران از طرح هایی است که زمین ملی برای آنها واگذار شده ولی با گذشت سال ها، راکد هستند، ضروری است معاونت عمرانی نیز در این زمینه وارد کار شود.

معمتدیان از سنددار شدن اراضی کشاورزی استان خبر داد و عنوان کرد: همه اراضی کشاورزی استان تا آخر دولت باید سنددار شوند که با تشکیل قرارگاه کمیسیون تداخلات، مشکلات در این زمینه رفع شود که صیانت از انفال در کنار حفظ حق و حقوق مردم مد نظر قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی افزایش سرانه فضای آموزشی، اتمام طرح های نیمه تمام، حذف مدارس کانکسی به همراه رفع مشکلات احصا شده بخش سیلوانا را مورد اشاره قرار داد و گفت: شورای برنامه ریزی تشکیل و برای توسعه منطقه و استفاده بهتر از ظرفیت های منطقه تشکیل و اولویت اتمام طرح های نیمه تمام تشکیل خواهد شد تا شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه طرح گازرسانی به ۱۶ روستایی این بخش در دستور کار قرار دارد، افزود: گازرسانی به ۱۶ روستای بخش سیلوانا از تیر ماه آغاز می شود تا مردم این منطقه کوهستانی از این نعمت برخوردار شوند.

معتمدیان همچنین بر بازنگری قوانین حوزه منابع طبیعی قابل تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد نمایندگان مجلس در این زمینه ورود یابند و منابع طبیعی نیز هفته آینده با حضور در منطقه از نزدیک مشکلات را بررسی مشکلات موجود را در چهارچوب قانون حل کنند.

به گفته ی معتمدیان استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز موضوع دیگری است که مد نظر قرار دارد، مطالبه جدی در مورد ایجاد مجتمع های آموزشی شبانه روزی و ایجاد زیرساخت های آموزشی هستیم.

1