25 آوریل 2024 - 00:39
سرپرست میراث فرهنگی مازندران:

۲۸ نشان مهر اصالت صنایع دستی در مازندران کسب شد

24 آوریل 2022 - 08:00 dsfr.ir/j22vi

۲۸ نشان مهر اصالت صنایع دستی در مازندران کسب شد
اتاقک
صنایع دستی مازندران

سرپرست میراث فرهنگی مازندران با اشاره به کسب ۲۸ نشان مهر اصالت ملی سال قبل توسط هنرمندان صنایع دستی استان گفت: ۴۰ بازارچه موقت نیز پارسال برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر» مهدی‬ ایزدی‬ در‬ گفتگو‬ با‬ خبرنگار‬ مهر‬ از کسب ۲۸ نشان مهر اصالت ملی در سال گذشته خبر داد‬ و با اشاره به آموزش ۳۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی و ۳۷۵ شاغلین صنایع دستی در سال گذشته افزود: کسب ۲۸ نشان ملی مرغوبیت کالا و حقوق مالکیت معنوی و نشان جغرافیایی ۲ اثر منبت کاری سهم معاونت صنایع دستی در سال گذشته بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از باز زنده سازی هنر حصیربافی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و یادآور شد: یک هزار و ۸۰۰ بازدید از کارگاه های صنایع دستی استان و برپایی ۴۰ بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع دستی از دیگر فعالیت های این معاونت در سال گذشته است

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته ۱۸۰ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی ۱۰ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند، افزود: ۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات در این حوزه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: هفت تشکل و انجمن صنایع دستی در شهرهای نکا، بهشهر، بابلسر، سوادکوه، قائم شهر، بابل و آمل در سال گذشته در مازندران تشکیل شد.

وی ایجاد کارگاه های هنرهای سنتی و خانه صنایع دستی متعدد را از جمله دغدغه های این معاونت برشمرد و گفت: «در سال گذشته خانه روحانی شهرستان ساری به سفال و سرامیک، بنای تاریخی چشمه عمارت شهرستان بهشهر به هنر نساجی سنتی و خانه خلاق شهرستان چالوس به صنایع دستی چوبی اختصاص یافت.

ایزدی گفت: ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد نظارت و کنترل بر تأسیسات گردشگری صورت گرفت و ۵۰۰ واحد غیرمجاز نیز شناسایی شده است.»

ایزدی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین تأسیسات گردشگری یادکرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری به لیست دفاتر خدمات گردشگری اضافه شده است که با احتساب این آمار در حال حاضر ۲۰۵ دفتر و شرکت در سراسر استان مشغول به کار هستند.

1