29 مارس 2024 - 06:38
مدیر کل میراث فرهنگی کردستان:

برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد

23 آوریل 2022 - 19:10 dsfr.ir/1648p

برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد
ژیوار
تور گردشگری کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در استان پیگرد قانونی دارد و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» یعقوب گویلیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۳۵۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند و یک میلیون و ۷۷۳ هزار نفر گردشگر نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی کردستان بازدید کردند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: کردستان با جاذبه های طبیعی و فرهنگی خود می تواند به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در کشور تبدیل شود و در این راستا ایجاد چارچوب های تخصصی و قانونی در حوزه گردشگری یکی از لازمه های تحقق این مهم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، متأسفانه برخی افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری می کنند که این کار نه تنها به توسعه این صنعت کمک نمی کند بلکه عاملی در مقابل توسعه منظم و برنامه ریزی شده آن است.

گویلیان افزود: مردم باید بدانند که این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه ای برای گردشگر در نظر نمی گیرند و در صورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از شناسایی تورهای غیرمجاز جلوگیری از سفر و نشاط مردم نیست بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: تورهای غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده اند و پس از هماهنگی با دستگاه های ذی ربط به منظور جلوگیری از فعالیت آنها وارد عمل خواهیم شد.

گویلیان افزود: نظارت ها به منظور جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز برای حفظ حقوق و حمایت از فعالان این حوزه با جدیت دنبال می شود.

1