19 آوریل 2024 - 05:54

آغاز طرح رزرو سفر برای ورود به ونیز

21 آوریل 2022 - 14:00 dsfr.ir/sy0ru

آغاز طرح رزرو سفر برای ورود به ونیز
ویکی مدیا
گردشگران در ونیز

مقام های شهر ونیز یک قدم دیگر به اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران این شهر نزدیک تر شده اند.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از گاردین، مقام های شهر ونیز در ایتالیا اجرای آزمایشی طرح رزرو سفر برای مسافران یک روزه را آغاز خواهند کرد. این رزرو سفر، هزینه ورودی تا ۱۰ یورو را در برخواهد داشت. مقام های ونیز برای کنترل شمار گردشگران به این طرح روی آورده اند چراکه شمار بازدیدکنندگان در تعطیلات «ایستر» به وضعیت قبل از همه گیری کرونا بازگشت.

طرح رزرو سفر برای ورود به ونیز از ماه ژوئن و به طور آزمایشی به مدت شش ماه آغاز خواهد شد. این طرح به طور دائمی از ژانویه سال بعد به اجرا گذاشته می شود.

به گفته شهردار ونیز، این شهر نخستین شهر در جهان است که چنین آزمایش دشواری در آن به اجرا گذاشته می شود.

طرح دریافت هزینه ورودی به شهر ونیز از زمانی که در سال ۲۰۱۸، توسط دولت به عنوان راه حلی برای کنترل ازدحام گردشگر در ونیز تایید شد هنوز به اجرا درنیامده است. ونیز در دوران پیش از شیوع کرونا، سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر را جذب می کرد. این آمار با وقوع همه گیری کاهش یافت و با وجود بازگشت بازدیدکنندگان به این مکان، در دوران تعطیلات ایستر بود که مقام های این شهر متوجه نشانه های بازگشت آمار گردشگری به وضعیت قبلی شدند.

شهردار ونیز در توئیتر نوشت: «گردشگری در ونیز بار دیگر آغاز شده است... امروزه بسیاری از مردم دریافته اند که سیستم رزرو روش مناسبی برای اداره متعادل تر حوزه گردشگری است.» 

این طرح بر روی مسافران یک روزه به اجرا گذاشته خواهد شد. این مسافران باید پیش از ورود نسبت به رزرو کردن اقدام کنند و مبلغی بین ۳ تا ۱۰ یورو را پرداخت کنند. مبلغ پرداختی به میزان شلوغی شهر در روزی که مسافران قصد بازدید از آن را دارند بستگی دارد.

افرادی که در منطقه «ونتو» زندگی می کنند نیز باید از طریق وبسایتی که شورای شهر آماده می کند نسبت به رزرو کردن اقدام کنند، البته این افراد از پرداخت هزینه معاف هستند.

همچنین فهرستی از موارد استثنائی همچون لزوم به ورود به شهر برای شرکت در مراسم ترحیم با ملاقات با یکی از بستگان در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

کسانی که شب را در این شهر می مانند از پرداخت ورودی معاف خواهند شد چراکه مالیات گردشگری شامل آن ها می شود.

در راستای اجرای این طرح دروازه هایی به عنوان نقاط کلیدی ورود گردشگران، در شهر نصب خواهد شد.

با شروع دوسالانه بینال ونیز که قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره هنر جهان محسوب می شود، ونیز در آخر این هفته وارد مرحله دیگری از ازدحام جمعیت خواهد شد.

1