29 مارس 2024 - 04:19

سهمیه حج ایران اعلام شد

21 آوریل 2022 - 12:30 dsfr.ir/1m7fh

سهمیه حج ایران اعلام شد
دنیای سفر
نمایی از خانه کعبه در عربستان

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ به عربستان اعزام می شوند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، اکبر رضایی اظهار کرد: این تعدادی که اعلام شده است شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می یافت که امسال نیز این درخواست داده خواهد شد و با وجود محدودیت زمانی، برنامه ریزی برای اعزام میزان تخصیص یافته با سرعت و به طور جد انجام می شود.

او همچنین به شرایط اعلامی وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش زائران در حج تمتع امسال اشاره کرد و افزود: شرط پذیرش زائران زیر ۶۵ سال، داشتن واکسیناسیون کامل و تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام است که بر همین اساس برنامه ریزی خواهیم کرد و از میان متقاضیانی که در سال ۹۹ ثبت نام خود را انجام داده اند بنا بر اولویت آن ها تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام می کنیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت توصیه کرد: کسانی که با وجود ثبت نام اولیه در سال ۹۹ با توجه به شرایط سنی تعیین شده امسال اجازه حضور در حج تمتع امسال را ندارند، به هیچ عنوان انصراف ندهند.

رضایی تاکید کرد: انصراف و عودت دادن هزینه های واریزی و پایداری سند، به منزله انصراف از استفاده از امتیاز تثبیت نرخ ارز تعیین شده برای حجاج ثبت نامی سال ۹۹ است. بنابراین توصیه می شود که به چنین اقدامی مبادرت نکنند.

معاون حج و عمره همچنین گفت: متقاضیانی که امسال مشرف نمی شوند امتیاز خود را حفظ کنند تا ان شاءالله سال آینده در اولویت تشرف به سرزمین وحی باشند. در صورت انصراف و عودت مبالغ، این دسته از متقاضیان در روند عادی و اولویت اولیه اعزام ها قرار می گیرند.

رضایی تاکید کرد: متقاضیانی که تاکنون واکسن کرونای خود را به طور کامل تزریق نکرده اند در اسرع وقت مبادرت به این مهم کنند تا در روند اعزام آن ها مشکلی به وجود نیاید.

عربستان پس از دو سال همه گیری کرونا، امسال محدودیت حج را برداشته و قرار است با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر حج تمتع را برگزار کند. عربستان اعلام کرده حدود ۸۵۰ هزار نفر از این جمعیت به زائران خارجی اختصاص داده خواهد شد. سهمیه حج ایران نیز درحالی پیش بینی شده که هنوز تفاهم نامه حج بین دو کشور امضاء نشده است.

1