20 آوریل 2024 - 20:37

تابوت کلیسای «نوتردام» باز می شود

19 آوریل 2022 - 11:30 dsfr.ir/z75eg

تابوت کلیسای «نوتردام» باز می شود
رویترز
‎کشف تابوت باستانی در زیر کلیسای نوتردام پاریس

تابوت سنگی باستانی که چندی پیش در جریان بازسازی کلیسای تاریخی «نوتردام» کشف شده بود به زودی در یک موسسه گشوده خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از یورونیوز، چندی پیش وزارت فرهنگ فرانسه از کشف چندین مقبره و یک تابوت تاریخی در کلیسای نوتردام واقع در پاریس خبر داد. حالا قرار است گروهی از متخصصان تلاش برای باز کردن درِ این تابوت سنگی را در موسسه ای واقع در شهر «تولوز» آغاز کنند.

این تابوت سنگی که گمان می رود به قرن چهارهم میلادی تعلق داشته باشد در ماه مارس در جریان کاوش باستان شناسان پیش از آغاز پروژه بازسازی مناره کلیسا که بخش هایی از آن در جریان آتش سوزی آوریل ۲۰۱۹ از بین رفته بود، کشف شده است.

یک دوربین بسیار کوچک به باستان شناسان اجازه داده بود بتوانند تاحدودی فضای داخل این تابوت را بدون نیاز به باز کردن آن مشاهده کنند. در نتیجه استفاده از دوربین، بخش هایی از اسکلت، بقایای گیاهان، پارچه و شیئی که هنوز جزئیات آن قابل تشخیص نیست، مشاهده شدند.

این تابوت روز سه شنبه از کلیسا خارج شد و تا انجام تحقیقات بیشتر در موسسه «تولوز» به مکان امنی منتقل شده است.

به این ترتیب متخصصان این تابوت را برای انجام تحقیقاتی بر روی استخوان ها و سایر اشیاء موجود در تابوت باز خواهند کرد. این کار به متخصصان کمک می کند جنسیت، وضعیت سلامت فرد و تاریخ دقیق درگذشت او را با استفاده از روش تاریخ گذاری رادیوکربن تشخیص دهند.

زمانی که تحقیقات بر روی این تابوت به اتمام برسد آن را نه به عنوان یک اثر باستانی بلکه به عنوان یک دارایی مربوط به علم انسان شناسی بازمی گردانند. این احتمال وجود دارد که این تابوت بار دیگر به نوتردام بازگردانده شود.

1