19 آوریل 2024 - 18:02
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

خط کشتیرانی بار و مسافر بین بوشهر و قطر راه اندازی می شود

19 آوریل 2022 - 08:30 dsfr.ir/fm5lj

خط کشتیرانی بار و مسافر بین بوشهر و قطر راه اندازی می شود
دنیای سفر
ساحل بوشهر

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از راه اندازی خط کشتیرانی بار و مسافر بین بوشهر و قطر خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات مهمی برای توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی بین بوشهر و قطر انجام شده است.

به گزارش «دنیای سفر» علی باستین در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر با اشاره به اینکه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر یک فرصت مهم برای توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری با کشور قطر است اظهار کرد: مردم ساحل نشین استان بوشهر از گذشته با مردم کشور دوست و همسایه قطر در حوزه های گوناگون تعامل و همکاری داشته اند.

وی باتاکید بر توسعه زیرساخت ها در آستانه جام جهانی فوتبال قطر افزود: بر اساس فرصت مهم جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باید زیرساخت های استان بوشهر در زمینه بندری، گردشگری، صنایع دستی و حمل و نقل دریایی تقویت شود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش حجم مبادلات تجاری بین این استان و قطر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه خط کشتیرانی بار و مسافر بین بوشهر و قطر راه اندازی می شود و تاکنون اقدامات مهمی برای توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی بین بوشهر و قطر انجام شده است.

باستین از ایجاد دستگاه ایکس ری در بندر دیر برای تسریع در خدمات بازرگانی خبر داد و بیان کرد: در این راستا زیرساخت های حمل و نقل دریایی برای افزایش تجارت از بندر دیر به قطر توسعه می یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بندر دیر نزدیکترین بندر در ایران به قطر است زیرساخت های این بندر توسعه می یابد و لازم است ظرفیت های گردشگری و اقامتی در استان بوشهر تقویت شود.

1