29 مارس 2024 - 00:43
در دیدار سفیر عراق و رییس حج و زیارت مطرح شد

انتقاد از کاروان های آزادبر در عراق

19 آوریل 2022 - 08:00 dsfr.ir/6h9kl

انتقاد از کاروان های آزادبر در عراق
دریافتی
ورود زائران به حرم حسین بن علی در کربلا

سفیر ایران در عراق در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت از فعالیت کاروان های آزادبر که موجب بروز مشکلاتی برای زائران در عراق شده اند، انتقاد کرد.

به گزارش «دنیای سفر»، ایرج مسجدی در دیدار با سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت که در رأس هیأتی برای پیگیری بازگشایی مرز زمینی عراق به روی زائران و همچنین بررسی راهکارهای کاهش هزینه های این سفر زیارتی به این کشور سفر کرده است، این سخنان را مطرح کرد و افزود: سفر با کاروان های آزاد موجب بروز مشکلات بسیاری در حیطه امنیت، بیمه و بویژه عدم پاسخگویی می شود.

او با بیان این که تولیت کار زیارت باید با سازمان حج و زیارت باشد، یادآور شد: هر زمان که کاروان ها با مجوز سازمان حج و زیارت حضور می یابند، خیال ما راحت تر از زمانی است که کاروان ها بدون متولی در امر پاسخگویی حضور دارند، ضمن این که کاروان های حج و زیارت دارای ساختار، نظارت، بیمه و اقدامات فرهنگی هستند، در صورتی که در کاروان های آزادبر چنین موضوعی وجود ندارد.

حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این دیدار بر ضرورت پیگیری رفع مشکلات و دغدغه های زائران برای افزایش رضایتمندی آن ها تاکید کرد و افزود: مشکل گران بودن هزینه های سفرهای هوایی و بازگشایی مرزهای زمینی از جمله موضوعات قابل پیگیری بوده که در دیدارهای انجام شده با مقامات عراقی مطرح شده و پیگیری آن ها به منظور تسهیل امور زائران تا حصول نتیجه برای افزایش رضایتمندی ادامه دارد.

سفیر ایران در عراق نیز گفت: تمام تلاش خود را در راستای تخفیف سفرهای هوایی انجام می دهیم، ضمن این که در موضوع زیارت می توانیم توافقات خوبی را به دست آوریم.

1