25 آوریل 2024 - 09:05

گردشگری در سال ۲۰۲۲ شروع قدرتمندی ثبت کرد

4 آوریل 2022 - 18:00 dsfr.ir/np5ub

گردشگری در سال ۲۰۲۲ شروع قدرتمندی ثبت کرد
news-journalonline.com
گردشگری در سال ۲۰۲۲

صنعت #گردشگری در حالی که با عدم قطعیت های جدیدی مواجه است اما شروع قدرتمندی در سال ۲۰۲۲ دارد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از نیوز، پس از کاهش بی سابقه گردشگران در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، انتظار می رود گردشگری بین المللی به بهبود تدریجی خود در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد. از ۲۴ مارس، ۱۲ مقصد هیچ محدودیتی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ نداشتند و تعداد فزاینده ای از مقاصد در حال کاهش یا برداشتن محدودیت های سفر بودند.

البته جنگ در اوکراین چالش های جدیدی را برای محیط اقتصادی جهانی ایجاد و خطر بازگشت اعتماد به سفرهای جهانی را مختل می کند. بازارهای مبداء ایالات متحده و آسیا که شروع به باز شدن کرده اند، می توانند به ویژه در مورد سفر به اروپا تحت تاثیر قرار گیرند زیرا این بازارها از نظر تاریخی ریسک گریزتر هستند.

گردشگری بین المللی در ژانویه ۲۰۲۲ به بهبود خود ادامه داد و عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با شروع ضعیف سال ۲۰۲۱ داشت. با این حال، حمله روسیه به اوکراین بر عدم قطعیت های اقتصادی موجود، همراه با بسیاری از محدودیت های سفر مرتبط با بیماری همه گیر کووید- ۱۹ که هنوز وجود دارد، فشار می آورد و اعتماد کلی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و بهبود گردشگری را مختل کند.

بر اساس آخرین داده های موجود، ورود گردشگران بین المللی جهانی در ژانویه ۲۰۲۲ بیش از دو برابر(۱۳۰ درصد) در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است و ۱۸ میلیون بازدیدکننده بیشتر در سراسر جهان در اولین ماه سال جاری، برابر با افزایش کل سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

در حالی که این ارقام، روند مثبتی که در سال گذشته در جریان بود را تایید می کند، سرعت بهبود در ژانویه تحت تاثیر ظهور سویه اُمیکرون و اعمال مجدد محدودیت های سفر در چندین مقصد قرار گرفت. پس از کاهش ۷۱ درصدی سال ۲۰۲۱، ورودی های بین المللی در ژانویه ۲۰۲۲، ۶۷ درصد زیر سطح قبل از همه گیری باقی ماندند.

اروپا و آمریکا قوی ترین عملکرد را دارند. همه مناطق در ژانویه ۲۰۲۲ بازگشت قابل توجهی داشتند اما اروپا رشد ۱۹۹ درصدی و آمریکا رشد ۹۷ درصدی را ثبت کرد که همچنان قوی ترین رشد است.

خاورمیانه رشد ۸۹ درصدی، آفریقا ۵۱ درصدی را در ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کردند اما این مناطق به ترتیب ۶۳ و ۶۹ درصد کاهش را نسبت به سال ۲۰۱۹ داشتند. در حالی که آسیا و اقیانوسیه نسبت به سال قبل، ۴۴ درصد افزایش ثبت کردند.

بسته شدن حریم هوایی اوکراین و روسیه همچنین ممنوعیت پروازهای روسی توسط بسیاری از کشورهای اروپایی بر سفرهای درون اروپایی تاثیر می گذارد و باعث انحراف در پروازهای طولانی مدت بین اروپا و آسیای شرقی می شود و پروازهای طولانی تر و هزینه های بالاتری را رقم می زند. روسیه و اوکراین مجموعا ۳درصد از هزینه های جهانی گردشگری بین المللی سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دادند و در صورت طولانی شدن جنگ، حداقل ۱۴ میلیارد دلار از درآمدهای گردشگری جهانی از بین می رود.

روسیه و اوکراین به عنوان مقصد، ۴درصد از کل ورودی های بین المللی به اروپا را به خود اختصاص داده اند اما تنها یک درصد از درآمدهای گردشگری بین المللی اروپا در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می دهند.

اگرچه هنوز برای ارزیابی تاثیر عدم اطمینان و فشارهای اقتصادی خیلی زود است زیرا جست وجوها و رزروهای سفر هوایی در کانال های مختلف یک هفته پس از درگیری کاهش یافت اما در اوایل مارس شروع به بازگشت کرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تخمین می زند که رشد اقتصاد جهانی در سال جاری می تواند بیش از یک درصد کمتر از پیش بینی قبلی باشد و تورم که در ابتداء سال از قبل بالا بود، می تواند حداقل ۲.۵ درصد بیشتر باشد.

1