16 آوریل 2024 - 21:04
رئیس امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد؛

اسکان بیش از ۱۸۹ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان اصفهان

1 آوریل 2022 - 14:20 dsfr.ir/g601e

اسکان بیش از ۱۸۹ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان اصفهان
ایسنا
اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش #اصفهان گفت: ۱۸۹ هزار و ۳۹ نفر مسافر نوروزی در مدارس استان اصفهان طی ۱۳ روز گذشته اسکان یافته اند.

به گزارش «دنیای سفر» علیرضا عابدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۸۹ هزار و ۳۹ نفر مسافر نوروزی از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا سه شنبه ۹ فروردین در مدارس استان اصفهان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه آمار اقامت مسافران نوروزی در مدارس استان ۳۹۹ هزار و ۱۹۲ نفر روز بوده است، اضافه کرد: ۴۸ هزار و ۴۸۷ خانوار در این مدت در مدارس استان اسکان یافته اند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آمار اقامت مسافران نوروزی در مدارس کلانشهر اصفهان نیز در این بازه به ۲۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر روز و ۱۱۱ هزار و ۴۹۵ نفر شب بوده است که ۲۹ هزار و ۳۲ خانوار بودند.

عابدی با بیان اینکه امسال ۴۱ پایگاه و ۷۰۰ مدرسه در سراسر استان برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: ۶۵۷۶ کلاس برای اقامت و اسکان فرهنگیان، کارمندان دولت و مشاغل آزاد تجهیز شد که از نظر کیفی به مدارس ویژه، الف و ب دسته بندی می شود.

تعرفه های اقامت مسافران در مدارس از سوی وزارت خانه تعیین شده است

وی درباره تعرفه های یک شب اقامت مسافران در مدارس استان، گفت: نرخ ها از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش تعیین شده و بر این اساس یک شب اقامت در مدارس ویژه برای فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش ۶۰ هزار تومان، مدارس الف ۵۰ هزار تومان و مدارس گروه ب ۴۰ هزار تومان است.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین برای سایر کارکنان دولت گروه ویژه هر شب اقامت ۱۲۰ هزار تومان، مدارس الف ۹۵ هزار تومان و مدارس گروه ب ۸۰ هزار تومان در کلاس ها که به ازای یک تا پنج نفر تجهیز شده و برای مشاغل آزاد نیز مدارس گروه الف هر شب اقامت ۱۵۰ هزار تومان و مدارس گروه ب ۱۲۰ هزار تومان است.

آماده سازی مدارس برای بازگشایی در ۱۴ فروردین

عابدی با بیان اینکه حجم مسافران روز گذشته نسبت به روزهای ابتدای نوروز کمتر شده است، اظهار داشت: مدارس امروز و فردا نیز مسافر می پذیرند و روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مدارس را برای بازگشایی کلاس های درس و ورود دانش آموزان در روز چهاردهم فروردین آماده و تجهیز خواهیم کرد.

1