29 مارس 2024 - 03:43
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

مشهد قطب گردشگری ایران اسلامی است

31 مارس 2022 - 14:10 dsfr.ir/431ie

ضرغامی در مراسم افتتاح «ایوان سلام» در پایانه مسافربری امام رضا(ع) #مشهد گفت: مشهد مقدس قطب #گردشگری ایران اسلامی است و این به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه ها و مزیت های گردشگری این شهر است که بخش زیادی از آن مدیون وجود بارگاه ثامن الحجج(ع) است.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی؛ سیدعزت الله ضرغامی با بیان این مطلب اظهار کرد: گردشگری زیارت مربوط به وجود مقدس حضرت رضا (ع) است که هر طرح و برنامه ای بخواهد اجرا شود باید به این مزیت نسبی توجه شود.

وی ادامه داد: مشهد سالانه بیش از ۳۰میلیون زائر دارد و در سونامی سفر نوروز امسال که گردشگری وضعیت فوق العاده ای پیدا کرد، با وجود قرار گرفتن ۵۰ درصد مراکز اقامتی کشور در مشهد بدون کمک مسئولان امکان ایجاد بحران وجود داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: از تمام افراد و مسئولانی که کمک کردند تا مشکل بر طرف شود، تشکر می کنم.

ضرغامی اضافه کرد: مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است و این به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه ها و مزیت های گردشگری این شهر است که بخش زیادی از آن مدیون وجود بارگاه ثامن الحجج(ع) است.

وی پایانه های مسافربری را یک تقاطع مهم خدمت رسانی به مسافران، گرشگران و زائران دانست که در این تقاطع ها باید خدمات جامع و کاملی را به گردشگران ارائه داد و عنوان کرد: این اماکن به خودی خود جایگاهی با قابلیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارند. از آنجایی که اطلاع رسانی در این محیط های بزرگ مواصلاتی، حساس و مهم است از شهرداری مشهد خواهشمندم برنامه ریزی درست و تقویت شده ای در این حوزه داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه حوزه معماری دینی و سنتی به خصوص در شهر مشهد باید خود را به خوبی نشان دهد، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه معماری پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم همپای دیگر حوزه هایی که کارهای فوق العاده ای در آن ها انجام گرفت، کارنامه افتخارآفرینی داشته باشیم؛ لذا در این زمینه کمبود و کاستی داریم و معماری شاخصی تاکنون از خود بر جای نگذاشته ایم که این نقص باید جبران شود.

سید مهدی کمالی، مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) در این مراسم با حضور شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به صورت رسمی افتتاح شد، گفت: این بازپیرایی در راستای حفظ منظر شهری به شکل باغ ایرانی با آب نما و فضای سبز طراحی و اجرا شده و چون هنگام ورود به این محدوده، زائران با گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) روبه رو می شوند که از گذشته به ایوان سلام معروف بوده است، بر همین اساس «باغ ایرانی ایوان سلام» نام گذاری شده است.

1