29 مارس 2024 - 02:26

شب نشینی در موزه ها و کاخ های تهران

29 مارس 2022 - 11:30 dsfr.ir/a96j3

شب نشینی در موزه ها و کاخ های تهران
میثم رودکی
گردشگری شبانه در حافظیه شیراز

همزمان با رویداد فرهنگی «شبی با موزه»، تعدادی از موزه ها و کاخ های تاریخی #تهران از دوشنبه هشتم فروردین ماه تا دیروقت باز هستند.

به گزارش «دنیای سفر»، موزه ملی ایران به این مناسبت اعلام کرد که دوشنبه هشتم فروردین ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برنامه شبی با موزه را برگزار می کند. موزه ملی از سال ۱۳۹۵ تا کنون این رویداد را در تعطیلات نوروز به اجرا گذاشته است. به همین خاطر، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و موزه در شهر تهران را دعوت کرد تا در شب نشینی موزه ملی شرکت کنند. 

به گفته او، شب نشینی موزه فرصت مناسبی است تا از زاویه دیگر، موزه ها را بازید کرد و از لایه کمتر دیده شده، یعنی "شب" در موزه ها لذت برد. 

رییس کل موزه ملی ایران این توضیح را اضافه کرد که بازدید از نمایشگاه های «آجرهای استردادی بوکان از کشور سوییس» و «مرگ در نمک: پژوهش های باستان شناسی از معدن باستانی نمک چهرآباد زنجان»، «شاهنامه به روایت آثار موزه ملی ایران»، «ایستگاه نقاشی کودک»، «اجرای موسیقی تاریخی هماهنگ از یک اثر تاریخی برای نخستین بار در موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران» و «اجرای موسیقی اقوام ایرانی در فضای باز موزه ملی ایران» با هدف ایجاد محیطی شاد و به یادماندنی از جمله برنامه های شبی با موزه ملی ایران است. 

موزه ملی با انتشار تصویری از هاون فلزی دوره سلجوقی، اعلام کرد که از بخش های متفاوت شبی با موزه، اجرای برنامه موسیقیِ تاریخ با عنوان پروژه هماهنگ براساس اثر "هاونِ" معرفی شده در موزه باستان شناسی و دوره اسلامی خواهد بود که یک گروه موسیقی بر اساس سازها و شخصیت های این اثر، اجرای متفاوتی را رقم خواهند زد.

شب نشینی در موزه ها و کاخ های تهران

موزه آبگینه و سفالینه های ایران نیز که در خیابان سی تیر تهران و در نزدیکی موزه ملی واقع شده است نیز اعلام کرده برنامه «شب در موزه» را دوشنبه، هشتم فروردین ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ اجرا می کند.

موزه «رضا عباسی» نیز در روز سه شنبه، نهم فروردین ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ رویداد «شبی با موزه» را با اجرای برنامه های ویژه نوروزی برگزار می کند.

کاخ گلستان هم اعلام کرده که برنامه شبی با موزه را در روز پنج شنبه ۱۱ فروردین ماه، از ساعت ۷ تا ۹ شب برگزار می کند که با بازدید از بخش های اصلی کاخ گلستان شامل نگارخانه، موزه مخصوص، تالار آیینه، سرسرا، تالار سلام، تالار عاج، تالار ظروف و تالا برلیان همراه است.

ساعت بازدید از موزه ها در تعطیلات نوروز از ۹ صبح تا ۱۹ است که پایان ساعت بلیت فروشی در این مجموعه های تاریخی تا ۱۷ اعلام شده است.

1