12 آوریل 2024 - 18:04
نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران خبر داد

میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی

29 مارس 2022 - 11:20 dsfr.ir/pc3yg

میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی
دنیای سفر
ترمینال مشهد - پایانه مسافربری امام رضا در مشهد

نایب رئیس جامعه حرفه ای #هتلداران ایران گفت: خراسان رضوی امسال از مسافران و زائران میزبانی شایسته ای به عمل آورده و خدمت رسانی مطلوبی از آن ها داشته است.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط‎ عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی شهرام شیروانی اظهار کرد: پس از حدود ۲ سال که از پاندمی کرونا می گذرد اکنون شرایط کرونا فروکش کرده و هتلداری کشور که از پاندمی ویروس کرونا آسیب شدیدی دیده، دوباره در حال جان گرفتن است.

وی با اشاره به اثراث پاندمی کرونا بر هتلداری ایران عنوان کرد: در شهرهایی مانند مشهد که هتلداری وابسته به حضور مردم و به ویژه زائران بوده، با بسته شدن حرم مطهر رضوی که مهمترین عامل حضور مردم در این شهر است، تعداد زیادی از مراکز اقامتی در این شهر نیز تعطیل شد.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران تصریح کرد: تعداد زیادی از هتل های مشهد در دوره ۲ساله پاندمی کرونا تعطیل شد و بخشی از آن ها در مسیر بازسازی قرار گرفت و اکنون دوباره با رونق گرفتن سفر به چرخه خدمت رسانی به زائران بازگشته اند.

شیروانی افزود: امیدواریم با عادی شدن وضعیت، شاهد فعالیت مجدد تمامی هتلداران و بهره برداران خسارت دیده از کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه در سفرهای نوروزی، مشهد یکی از شهرهایی است که سفر از این شهر آغاز می شود و بسیاری از مردم ایران سال نو را در مشهد آغاز می کنند، اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت های اقامتی و هتل های مشهد تقریبا با کل کشور برابری می کند، اما حجم زیاد زائر و مسافر باعث می شود که برای چند روز با ازدحام جمعیت مواجه شود با این وجود اسکان زائران و مسافران در خراسان رضوی به خوبی انجام شد و نارضایتی از بخش هتل ها در سایت جامعه هتلداران ایران ثبت نشده است.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: نرخ ارائه خدمات هتلی به نسبت دیگر استان ها در خراسان رضوی مناسب تر بوده و در نوروز ۱۴۰۱ مشکلی از لحاظ نرخ نداشته است.

شیروانی افزود: در مشهد با توجه به عرضه و تقاضایی که وجود دارد امکانات از هتل یک تا ۵ ستاره وجود دارد، البته در کنار هتل ها دیگر مراکز اقامتی از جمله خانه مسافر، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها با قیمت های پائین تر نیز وجود دارد و بنا به توان مالی مسافر همه نوع مراکز اقامتی با نرخ های متفاوت وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی نرخ ارائه خدمات هتلی بالا نیست، اظهار کرد: نحوه نظارت بر مراکز اقامتی توسط جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مطلوب بوده است و کمترین شکایت به نسبت حجم مسافر و خدمات در این زمینه وجود دارد. هتل ها در نوروز ۱۴۰۱ افزایش قیمت نداشته اند و قیمت‎های فعلی مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران با اشاره به نرخ ارائه خدمات هتلی در مشهد گفت: با توجه به عرضه، تقاضا و فضای رقابتی که بین مراکز اقامتی در این شهر وجود دارد، مشهد ارزان ترین شهر کشور در زمینه اقامت است.

شیروانی تصریح کرد: هتلداران به ویژه هتلداران مشهدی عاشق خدمت هستند و به نوعی خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را افتخار می دانند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی شایسته دریغ نمی کنند.

وی عنوان کرد: خراسان رضوی امسال نیز میزبان شایسته ای برای زائران و مسافران نوروزی بود و خدمات رسانی مطلوبی ارائه کرد.

1