23 آوریل 2024 - 14:24

پربازدیدهای نوروز اعلام شد

26 مارس 2022 - 07:00 dsfr.ir/4404l

پربازدیدهای نوروز اعلام شد
رخساره پورحیدر
گردشگران نوروزی در میدان نقش جهان

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: #تهران و فارس در صدر پربازدیدترین استان های کشور قرار گرفتند و آرامگاه حافظ رکورد بازدیدهای نوروزی را در دو روز نخست سال ۱۴۰۱ شکست.

به گزارش «دنیای سفر»، براساس اعلام این ستاد، نزدیک به ۲۵۵ هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه های تهران در دو روز نخست سال ثبت شد که بر این اساس، تهران در رتبه نخست استان های پربازدید در کشور ایستاد و شیراز با حدود ۲۳۳هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استان های پربازدید قرار گرفت.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از ۹۹ هزار بازدید نوروزی در جایگاه سوم قرار دارد. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم قرار گرفته اند. 

مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ پربازدیدترین مجموعه تاریخی کشور در دو روز نخست امسال بود و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس، یعنی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی و مجموعه تخت جمشید، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. 

باغ فین کاشان (اصفهان)، ارگ کریمخان شیراز (فارس)، عمارت عالی قاپوی اصفهان، کاخ سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد (فارس)، آرامگاه فردوسی در توس (خراسان رضوی) و باغ موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پربازدیدترین مقاصد در روزهای اول و دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ بوده اند. 

بیش ترین خرید بلیت آنلاین هم به ترتیب به کاخ سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت جمشید و مجموعه زندیه شیراز اختصاص داشته است.

1