28 مارس 2024 - 19:31

تشدید نظارت پلیس بر اماکن اقامتی در نوروز

26 مارس 2022 - 14:00 dsfr.ir/4n1hv

تشدید نظارت پلیس بر اماکن اقامتی در نوروز
معصومه علی‌اکبر
مجموعه تاریخی کاخ مروارید کرج

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت #تهران بزرگ ضمن اعلام برخورد با مراکز غیرمجاز اقامت و پذیرش مسافران نوروزی از مسافران نیز خواست که حتما به مراکز دارای مجوز مراجعه و استفاده کنند.

به گزارش «دنیای سفر» سرهنگ نادر مرادی در گفت و گو با ایسنا، درباره نظارت پلیس اماکن بر اقامتگاه ها و اماکن پذیرش مسافر در ایام نوروز گفت: شهر تهران گرچه در ایام تعطیلات نوروزی جزو شهرهای مسافرفرست محسوب می شود، اما در سال های اخیر شاهد حضور مسافران در شهرهای دیگر نیز به شهر تهران بوده ایم که برخی از این افراد در امکان اقامتی از جمله هتل ها، مهمانپذیرها و ...استقرار پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در ایام تعطیلات نوروزی نیز اقدام به بازدید، کنترل و نظارت بر اقامتگاه ها، پانسیون ها، مسافرخانه و ... می کنند و ما بر این فضاها نظارت و کنترل ویژه داریم.

مرادی با بیان اینکه لازم است مسافران حتما به اقامتگاه ها و مسافرخانه های مجاز بروند، گفت: اقامتگاه های مجاز دارای پروانه و مجوز فعالیت هستند که در معرض دید قراردارد، اطلاعات این اماکن در سامانه پلیس نیز وجود داشته و ما مرتب بر آنها نظارت داریم و با هرگونه تخلفی از سوی اماکن برخورد خواهد شد. البته خوشبختانه اکثریت این اماکن همکاری خوبی با پلیس دارند و قوانین و مقررات را رعایت می کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه نظارت و بازرسی از این فضاها در ایام نوروز به صورت شبانه روزی خواهد بود، گفت: اگر شهروندان و مسافران نیز گزارشی از تخلفات داشته باشند، حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

وی درباره پذیرش احتمالی مسافر در برخی از اماکن غیرمجاز نیز گفـت: قطعا اگر پلیس از چنین موضوعی با خبر شود، حتما به آن رسیدگی کرده و با آن برخورد خواهد کرد. پذیرایی از مسافران حتما باید در امکان دارای مجوز رسمی اعم از هتل، پانسیون، مسافرخانه و ... انجام شود.

مرادی همچنین با هشدار به مسافران نوروزی گفت: ممکن است در ایام نوروز، برخی از افراد سودجو و منفعت طلب بخواهند اقدام به پذیرش مسافر در اماکن غیرمجاز و فاقد مجوز فعالیت کنند که پلیس با این ها برخورد خواهد کرد. اما لازم است مسافران نیز از حضور در چنین اماکنی به خصوص فضاهایی که هیچ شناختی از مالکان آن ندارند، خودداری کرده و طول سفر خود را در اماکن مجاز سپری کنند، تا خدای نکرده مورد استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

1