23 آوریل 2024 - 10:49
معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

ثبت بیش از ۱.۵ میلیون اقامت در خراسان رضوی

26 مارس 2022 - 10:00 dsfr.ir/x19c7

ثبت بیش از ۱.۵ میلیون اقامت در خراسان رضوی
محسن اسماعیل زاده
گردشگران خارجی در آرامگاه فردوسی مشهد

معاون میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۳ فروردین ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار اقامت در استان ثبت شده است.

به گزارش «دنیای سفر» یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت اشغال اقامت های به ثبت رسیده در خراسان رضوی اظهار کرد: درصد اشغال تمامی واحدهای اقامتی خراسان رضوی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۳ فروردین ماه سال جاری به ۷۴ درصد رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که در روز ۳ فروردین هتل ها، هتل آپارتمان‎ ها، مهمانپذیرها، خانه های مسافر و زائرسرهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی، خوابگاه های دانشجویی و مهمانسراهای دولتی تقریبا به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شدند. حسینیه ها و بقاع متبرکه، مدارس، اقامتگاه های بوم گردی، کمپ های اسکان شهرداری و سایر اماکن اقامتی نیز به طول کامل تکمیل نشده بودند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای رعایت حقوق مسافران و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بیش از ۳۴۰ بازدید و نظارت از مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی، کمپ ها، مهمانسراها، خانه مسافرها و... به عمل آمده است.

بیدخوری خاطرنشان کرد: از این میزان بازدید، ۹ مورد تذکر و ۲۸ مورد اخطار کتبی دریافت کردند. همچنین ۲۹ مورد شکایت واصله از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و تورها به دست ما رسیده که ۲۵ مورد آن در حال رسیدگی است.

وی عنوان کرد: همچنین ۶۵ هزار و ۵۱۸ نفر از ۲۵ اسفند تا ۳ فروردین ماه از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته اند که نسبت به نوروز ۹۸، حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

1