28 مارس 2024 - 18:55
رئیس پلیس راه خراسان رضوی خبر داد

ورود ۲ میلیون مسافر به مشهد با خودروی شخصی

23 مارس 2022 - 17:50 dsfr.ir/b99mg

ورود ۲ میلیون مسافر به مشهد با خودروی شخصی
میثم رودکی
جاده درگز به مشهد

رئیس پلیس راه خراسان رضوی از ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به #مشهد از طریق خودروهای شخصی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» سرهنگ حسین میش مست در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان ترددها به مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: ترددها به مشهد نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۶ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین سفرهای خروجی از مشهد ۶۷ درصد و حدود ۴۵ درصد از خراسان رضوی افزایش داشته است. از ابتدای ۲۵ اسفند ماه حدود ۲ میلیون مسافر از طریق خودروهای شخصی وارد مشهد شده اند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی در خصوص میزان تصادفات در محورهای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۵ فقره تصادف فوتی با ۶ متوفی و ۱۲۰ فقره تصادف جرحی با ۱۷۴ مجروح داشته ایم.

میش مست ادامه داد: محور غرب خراسان رضوی شامل مسیر داورزن به سبزوار، نیشابور و مشهد بیشترین حجم ترددها و تصادف ها را به خود اختصاص داده است. سپس محورهای جنوبی شامل مسیر بجستان، گناباد، تربت حیدریه و مشهد و محورهای شمالی استان شامل مسیر قوچان، چناران و مشهد بیشترین ترافیک های نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: در محورهای یک طرفه بیشترین موارد اعمال قانون مربوط به سرعت غیرمجاز، کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه محسوب می شود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت تصادفات در محورهای خراسان رضوی به شمار می رود. خراسان رضوی استانی کویری است و با استان های کویری نیز همجوار است. مسافران که مشتاق حضور در مشهد هستند، بدون توقف در این مسیرها رانندگی می کنند، در حالیکه می توانند در طول مسیرها در مجتمع های خدمات رفاهی و شهرهای مختلف توقف کوتاهی داشته باشند تا پس از رفع خستگی به سفر خود ادامه دهند.

میش مست تاکید کرد: به هیچ وجه کنترل فیزکی و سنتی بابت واکسیناسیون سرنشینان خودرو نداریم. کنترل واکسیناسیون مالکان خودرو و اعمال قانون آن ها فقط از طریق دوربین های نظارتی انجام می شود که نتیجه آن از سوی مرکز قابل رویت و کنترل است.

1