24 آوریل 2024 - 13:00

هشدار درباره خدمات تقلبی سفر و اقامت

22 مارس 2022 - 20:40 dsfr.ir/6p0op

هشدار درباره خدمات تقلبی سفر و اقامت
میثم رودکی
جاده شاهرود به مشهد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره خرید از ارائه دهنگان خدمات #گردشگری و اقامتی غیرمجاز و تقبلی هشدار داد.

به گزارش «دنیای سفر»، این ستاد در اطلاعیه ای به مسافران نوروزی تاکید کرد صرفا از مراکز معتبر، خدمات گردشگری و اقامتی دریافت کنند. 

همچنین این هشدار داده شده که برخی اشخاص متخلف و سودجو اقدام به راه اندازی سایت های فروش بلیت و خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری کرده اند و مسافران باید با هوشیاری نسبت به خرید این خدمات اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: "این افراد کلاهبردار برای جلب مشتری از عبارت های دروغین مثل «خالی بودن مسیر برگشت»، «به مناسبت افتتاح واحد»، «رزرو انواع خانه های مبله، جنگلی و ساحلی» استفاده کرده و قیمت های پایین و غیرواقعی را اعلام می کنند، اما در واقع پس از دریافت پیش پرداخت، هیچ خدمتی ارائه نمی دهند.

ضرورت دارد مردم با هوشیاری، قبل از هرگونه اقدامی برای خرید خدمات گردشگری و اقامتی، از مجوز و اعتبار سایت ها و اپلیکیشن های مورد نظر مطلع شده و صرفاً از سایت ها و تبلیغاتی که دارای نماد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و «ای نماد» هستند، اقدام کنند."

همچنین از مسافران خواسته شده است در صورت نیاز به کسب اطلاعات از اعتبار چنین تبلیغاتی با شماره 09629 تماس گرفته و یا به سایت www.09629.ir مراجعه کنند.

1