24 آوریل 2024 - 23:29

پاسخگویی به زبان انگلیسی در سامانه سفر ۰۹۶۲۹

17 مارس 2022 - 11:00 dsfr.ir/3596m

پاسخگویی به زبان انگلیسی در سامانه سفر ۰۹۶۲۹
میثم رودکی
گردشگران خارجی در کاخ گلستان

کانون #جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: سامانه #سفر ۰۹۶۲۹ در نوروز، علاوه بر ارائه خدمات به مسافران داخلی، شبانه روز پاسخگوی گردشگران خارجی خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر»، بنا بر اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نوروز ۱۴۰۱ به منظور تسهیل در تردد گردشگران خارجی و رونق صنعت گردشگری در کشور، مسائل و مشکلات گردشگران خارجی در روزهای کاری و تعطیل به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ بررسی و رسیدگی می شود.

مسافران و گردشگران خارجی در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات گمرکی و یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و یا اطلاعات راه، آب و هوا، اقامت و ... در هر نقطه از ایران می توانند با سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و برای حل مشکل و یا دریافت راهنمایی های لازم از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان مربوطه به زبان انگلیسی نیز بهره مند شوند.

پاسخگویی به تماس ها، رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران و گردشگران خارجی در امور مختلف اطلاعاتی و خدماتی از جمله ورود موقت و خروج گمرکی از تمام مرزهای کشور، از جمله فعالیت هایی است که این کانون از گذشته تا کنون در سرفصل فعالیت ها و وظایف خود قرار داده است.

مسافران داخلی نیز از طریق این سامانه می توانند اطلاعات مورد نیاز درباره سفر، رزرواسیون مراکز اقامتی، امداد خودرو، گواهی نامه بین المللی و گمرکی مرزها را دریافت و شکایت های احتمالی را ثبت کنند.

1