29 مارس 2024 - 05:37

مقررات جدید سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد

16 مارس 2022 - 08:30 dsfr.ir/zf2xf

مقررات جدید سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد
دنیای سفر
ویزای ایتالیا - Itailian Visa

#ایتالیا مقررات سختگیرانه ای را برای مسافرانی که کارت واکسن معتبر ندارند و یا یکی از چهار نوع واکسن مورد تایید آژانس دارویی اروپا را تزریق نکرده اند، به اجرا گذاشته است.

به گزارش «دنیای سفر»، کشور ایتالیا که تا کنون قوانین سختگیرانه و قرنطینه های ۱۰ روزه را برای سفر اتباع کشورهایی همچون ایران در دوران کرونا حاکم کرده بود، در تازه ترین مقرراتی که به شرکت های گردشگری و هواپیمایی ایرانی اطلاع داده شده است، با لغو قرنطینه بلندمدت برای همه مسافران خارجی، شرایط را برای ورود و سفر آن دسته از مسافران و گردشگرانی که یکی از چهار نوع واکسن «فایزر»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون» را تزریق کرده اند، آسان کرده است.

این در حالی است که پیش تر اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه کرده بود محدودیت های سفرهای غیرضروری را برای مسافران کشورهای ثالث که آخرین دُز واکسن های تاییدشده از سوی "سازمان جهانی بهداشت" و "آژانس دارویی اروپا" را دست کم ۱۴ روز قبل از سفر زده باشند، بردارند. با این وجود، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان فقط مسافرانی را می پذیرند که واکسن های مورد تایید آژانس دارویی اروپا را تزریق کرده باشند. این نهاد دارویی هنوز درباره واکسن های «سینوفارم» و «سینوواک» تصمیمی نگرفته است.

ایتالیا درحال حاضر تنها مسافرانی را می پذیرد که دارای پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس باشند. یا اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس را داشته باشند و یا دارای ویزای معتبر تایپ D ایتالیا و حوزه شنگن و یا ویزای معتبر تایپ C ایتالیا باشند.

طبق مقررات جدید این کشور، تمام مسافران بالای شش سال در پروازهای ایتالیا باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده تا ورود به این کشور در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران، تست PCR انجام داده و گواهی منفی آن را که به زبان انگلیسی و دارای QR code است، همراه داشته باشند.

همچنین لازم است مسافران قبل از پرواز به ایتالیا اطلاعات خود را در لینک http://app.euplf.eu به صورت آنلاین ثبت کرده و از تاییدیه نهایی آن کپی همراه داشته باشند.

مسافران پس از ورود به ایتالیا باید به مدت پنج روز در محل سکونت خود (با هزینه شخصی) قرنطینه خانگی شوند. مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن «فایزر» یا «مدرنا» یا «آسترازنکا» یا «جانسون» آن ها ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR و قرنطینه معاف خواهند بود. مشروط به این که از زمان تزریق دُز دوم بیش از ۲۷۰ روز نگذشته باشد. مسافرانی که ۲۷۰ روز از دریافت نوبت دوم واکسن آن ها گذشته باشد باید دز تکمیلی یا نوبت سوم را تزریق کرده باشند.

در جدیدترین مقررات سفر به اروپا، افرادی که کارت واکسن معتبر نداشته باشند، اجازه ورود به ایتالیا را نخواهند داشت. همچنین، از ورود مسافرانی که کارت واکسیناسیون معتبر و مورد تایید این کشور را نداشته باشند، به مکان های عمومی از جمله هتل ، هواپیما، قطار، نمایشگاه ، رستوران ، سالن سینما و تئاتر و مکان های ورزشی جلوگیری خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1