16 آوریل 2024 - 21:52
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

تکمیل ظرفیت ۹۰ درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز

16 مارس 2022 - 13:00 dsfr.ir/8x8ku

تکمیل ظرفیت ۹۰ درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز
دریافتی
هتل آپارتمان مشهد الرضا مشهد

معاون #گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به تکمیل ظرفیت حداکثری واحدهای اقامتی در #مشهد گفت: از تمامی مسافران تقاضا دارم پیش از سفر به مشهد مکان اقامتی خود را رزرو کنند.

به گزارش «دنیای سفر» یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد اظهار کرد: از ابتداء اسفند میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد حدود ۵۲ درصد بوده که درصد بالایی نیست، اما با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز پیش بینی می شود ۹ تا ۱۰ میلیون زائر به مشهد مشرف شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز و ۵۵ درصد در نیمه دوم رزرو شده است. این ظرفیت نشان می دهد که اقبال گردشگران نوروزی در سفر به مشهد بالا است. توصیه می کنم گردشگران پیش از سفر به مشهد مکان اقامتی خود را رزرو کرده تا با خیالی آسوده به این شهر سفر کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین همانند سالیان گذشته واحدهای اقامتی موقت و غیررسمی همانند مکان های آموزش وپرورش، سالن های شهرداری، مهمانسراهای دولتی، مکان های تحت نظر سپاه و اداره کل ورزش وجوانان و بوستان زائرپذیر غدیر پیش بینی شده که در شرایط اضطراری می توانیم از آنان استفاده کنیم.

مجموع ظرفیت اقامتی هر شب در نوروز، ۴۷۰ هزار نفر

بیدخوری تصریح کرد: ۱۲۰ هزار واحد اقامتی رسمی و دارای پروانه بهره برداری در نظر گرفته شده که مجموع ظرفیت اقامتی پیش بینی شده برای هر شب در نوروز به ۴۷۰ هزار نفر می رسد. البته با توجه به اقبال بالای زائران در سفر به مشهد این ظرفیت پیش بینی شده است که امکان دارد بسیاری از این ظرفیت های اقامتی غیررسمی مورد استفاده قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از گردشگران و مسافران در سفر به مشهد در خانه اقوام خود اقامت دارند که این ظرفیت در آمارها محاسبه نمی شود. همچنین برخی از مسافران در مشهد خانه دارند و برخی ها سفر یک روزه به مشهد دارند که مسافر عبوری تلقی می شوند.

1