29 مارس 2024 - 02:57
مدیر بافت بناهای تاریخی شهرداری تهران خبر داد:

تجهیز ۷۰ بنای تاریخی زیر نظر شهرداری به QR کد

13 مارس 2022 - 11:00 dsfr.ir/1y2q7

تجهیز ۷۰ بنای تاریخی زیر نظر شهرداری به QR کد
حمید فروتن
تجهیز ۷۰ بنای تاریخی زیر نظر شهرداری به QR کد

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری #تهران از تجهیز بناهای تاریخی زیر نظر شهرداری تهران به QR کد خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» ، ابوالفتح شادمهری با اشاره به تجهیز بناهای تاریخی زیر مجموعه شهرداری تهران به QR کد افزود: ۷۰ بنای تاریخی و ثبت میراث زیر نظر شهرداری تهران است که با اجرای این طرح شهروندان و گردشگران می توانند با اسکن QR کد اطلاعات مربوط به بنای تاریخی را به دست آورند.

وی با بیان اینکه QR این بناهای تاریخی به سایت مدیریت بناهای تاریخی شهر تهران متصل است، ادامه داد: اطلاعات مربوط به بناهای تاریخی به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد و در نظر داریم تا زبان چینی را نیز اضافه کنیم.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران بیان کرد: از دیگر موضوعات در نظر گرفته شده در سایت این مجموعه مکان رویدادها هستند. در حال حاضر برای ۳۰ بنای تاریخی مانند خانه مهربان، خانه وثوق، کاخ گلستان، موزه ایران باستان و... عکس های پانارومایی ۳۶۰ درچه تهیه شده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس سایت https://historicalplaces.tehran.ir جاذبه های گردشگری و ویژگی های معماری این بناها را ببینند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با اشاره به اینکه ۷۰ بنای تاریخی زیر نظر شهرداری تهران دارای شناسنامه ثبتی هستند، یادآور شد: یکی از مشکلات بخش حفظ و احیای بناهای تاریخی تعارض منافعی است که بین سازمان های متولی وجود دارد. اما در تلاش هستیم تا با تشویق مالکان این بناهای تاریخی از تخریب آنها ممانعت کنیم.

1