20 آوریل 2024 - 04:00
مدیرکل راهداری خراسان رضوی:

ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در نوروز ۱۴۰۱ افزایش نرخ نخواهد داشت

11 مارس 2022 - 18:30 dsfr.ir/ag5be

ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در نوروز ۱۴۰۱ افزایش نرخ نخواهد داشت
ایسنا
ترافیک جاده تهران - مشهد، دو روز مانده به پایان سال 99

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۲۰ درصد افزایش نرخ در ناوگان حمل و نقل عمومی داشته ایم که امسال هیچ افزایش نرخی در این ناوگان نخواهیم داشت.

به گزارش «دنیای سفر» ابراهیم نصری در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز ۹۸ بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد آمدند. در نوروز ۹۹ تعداد مسافران به ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد و در نوروز ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. در این ایام ۸۵ درصد مسافران و زائران از طریق خودروهای شخصی به مشهد تردد داشتند.

وی افزود: با این رویکرد که شرایط کرونایی مشهد همانند سال گذشته باشد، ورود حداقل ۸ میلیون مسافر به مشهد پیش بینی شده است. یعنی تقریبا معادل نوروز ۹۸ زائر و مسافر خواهیم داشت که نیازمند افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت‎ سازی نسبت به سال گذشته برای نوروز پیش رو داریم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: اولویت ما رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا است. ضمن اینکه با استان هایی که در زمان بازگشت زائران خود مشکلات بیشتری خواهیم داشت، جلساتی برگزار کرده ایم تا تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای خود را افزایش دهند.

نصری گفت: همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۲۰ درصد افزایش نرخ در ناوگان حمل ونقل عمومی داشته ایم که امسال هیچ افزایش نرخی در این ناوگان نخواهیم داشت که این موضوع می تواند مشوقی برای استفاده بیشتر مردم از این ناوگان باشد، منتها بازگشت حجم بالای زائران در روزهای پایانی نوروز می تواند برای ما چالش ایجاد کند که تقاضا دارم هماهنگی ها و تعاملات لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ۹۸، ۱۰۰ رام قطار به صورت روزانه به راه آهن مشهد رفت وآمد داشتند که در نوروز ۱۴۰۱ به دلیل مشکلات تحریم و نبود قطعات لازم به ۷۹ رام کاهش پیدا کرده است. همچنین در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در نوروز ۹۸ حدود ۱۶۵۰ دستگاه اتوبوس در راه های خراسان رضوی شناسایی شده و فعالیت می کردند، در حالیکه برای نوروز ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ دستگاه از دسترس خارج شده و حمل ونقل جاده ای با ۱۴۵۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در نظر داریم برای مدیریت ایام پرازدحام در نوروز از ۲۵۰ اتوبوس شرکت جوان سیر استفاده کنیم، اما به دلیل انجام ماموریت راهیان نور استفاده از اتوبوس های جوان سیر تا ۱۰ فروردین امکان پذیر نیست.

نصری در خصوص عملکرد اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در محورهای استان در نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: ۷۲ اکیپ در راه های حوزه استحفاظی جهت گشت زنی طرح زمستانی و نوروزی مستقر شده اند. راه ندازی ۳ ایستگاه ثابت خدمات رسانی به زائران، تجهیز و آماده سازی ۳۲ باب راهدارخانه جهت اسکان اضطراری مسافران، لکه گیری محورهای حوزه استحفاظی پیش از تعطیلات نوروزی، احیاء خط کشی محورهای مهم و اصلی و پر ترافیک استان از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای راه ها و مسیرهای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱ است.

1