19 آوریل 2024 - 10:05

پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش توسط یونسکو

10 مارس 2022 - 11:00 dsfr.ir/k50kd

پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش توسط یونسکو
ایرنا
زادگاه حکیم نظامی در روستای طاد شهرستان تفرش

فرماندار #تفرش گفت: ۲۱ اسفندماه پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی توسط #یونسکو در تفرش انجام می شود.

به گزارش «دنیای سفر» عبدالرضا حاج علی بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ۲۱ اسفندماه روز بزرگداشت حکیم نظامی، اظهار کرد: خاستگاه و زادگاه نیاکان این شاعر بزرگ و برجسته پارسی سرا شهرستان تفرش و روستای طاد است.

وی با اشاره به برگزاری نکوداشت حکیم نظامی که برای روز ۲۱ اسفندماه در تفرش برنامه ریزی شده است، گفت: این نکوداشت در قالب کار مشترک با یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و در واقع پیگیری ها و کار برگزاری این نکوداشت از سه ماه پیش آغاز شده است.

حاج علی بیگی با بیان اینکه یک نکوداشت با مشارکت یونسکو، ۱۹ اسفندماه در تالار وحدت برگزار می شود، گفت: نکوداشت دیگری با حضور میهمانان استانی و کشوری، چهره های علمی، هنری، فرهنگی و شاعران بزرگ کشور ۲۱ اسفندماه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد تفرش برگزار می شود.

وی افزود: در کنار این همایش، پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی نیز انجام می شود. ترمیم و بازسازی کامل این بنا با صرف رقم ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

فرماندار تفرش تاکید کرد: مسلما برگزاری این نکوداشت، ضمن ایجاد زمینه و بستری برای معرفی و شناساندن بیشتر این شاعر برجسته، از هرگونه دست اندازی کشورها به این ظرفیت فرهنگی استان و کشور جلوگیری می کند، همچنین به دلیل اینکه پلاک کوبی توسط یونسکو انجام می گیرد، اصالت خاصی به منزل حکیم داده می شود.

حاج علی بیگی اضافه کرد: این نکوداشت، پلاک کوبی و افتتاح خانه حکیم، قطعا می تواند گردشگران فرهنگی را به این منطقه از استان و کشور جلب کند و امیدواریم این منزل به مامنی برای اصحاب فرهنگ و هنر کشور بدل شود.

1