28 مارس 2024 - 23:50

تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد

10 مارس 2022 - 10:00 dsfr.ir/km2lr

تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد
ویکی مدیا
تایلند شرایط سفر از ایران را اعلام کرد

تایلند با حذف قرنطینه طولانی، پذیرش مسافران واکسینه شده را آغاز کرد. سفیر #تایلند در ایران همچنین اعلام کرد که مدت زمان صدور #ویزا را برای گردشگران ایرانی به یک روز می رساند.

به گزارش «دنیای سفر»، تایلند که تدریجی و در ابتدا با مقرراتی سختگیرانه، پذیرش مسافران و گردشگران خارجی را آغاز کرد، از اول ماه فوریه ۲۰۲۲ برابر با ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ بیشتر محدودیت ها را لغو کرد. از همین رو، وراووت پونگ پراپاپانت، سفیر تایلند در ایران در آستانه سفرهای نوروزی، در جمع شماری از آژانس های گردشگری اعلام کرد که از اول ماه فوریه (۱۲ بهمن ماه) مسافران واکسینه شدۀ ایرانی می توانند در قالب طرح Test and Go بدون نیاز به قرنطینه های طولانی به این کشور سفر کنند.

او همچنین گفت: اگر مدارک مسافر به ویژه برای سفر در دوران کرونا کامل باشد، این سفارت در تهران یک روزه ویزا صادر می کند که فکر نمی کنم سریع تر از این زمانی وجود داشته باشد.

پونگ پراپاپانت یادآور شد: در دو سال گذشته دنیا روزهای سختی را به دلیل پاندمی کووید گذرانده که سفرهای بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تعداد مسافران میان دو کشور ایران و تایلند نیز مقدار قابل توجهی کاهش داشته است. اینک با تلاش دولت ایران و همکاری مردم در مبازره با ویروس کووید- ۱۹ تعداد مبتلایان تحت کنترل قرار گرفته است. این شرایط، موقعیتی را فراهم کرده که با همکاری بانکوک راه های ورود مسافر به تایلند هموار شده است.

هومر برقانی، نماینده نهاد گردشگری تایلند در ایران نیز در توضیح بیشتر درباره شرایط جدید سفر به این کشور، گفت: درحال حاضر مسافرانی که دو دُز کامل واکسن را دریافت کرده اند می توانند به این کشور سفر کنند. قبلا از مسافران دو تست کووید گرفته می شد که مسافران فقط در روز اول باید تست بدهند و تا مشخص شدن نتیجه در هتل بمانند که در صورت منفی شدن تست، محدودیتی برای سفر در داخل این کشور ندارند، ولی اگر نتیجه تست PCR مثبت شد به تشخیص مراکز بهداشتی، قرنطینه خواهند شد.

به گفته او، تایلند تمام واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را می پذیرد. البته هنوز واکسن «برکت» مورد تایید این کشور نیست، اما تلاش هایی در حال انجام است تا مسافرانی که این واکسن را تزریق کرده اند نیز شرایط سفر داشته باشند.

نماینده نهاد گردشگری تایلند افزود: مسافرانی که در فاصله سنی ۱۲ تا ۱۷ سال قرار دارند و یک دُز واکسن تزریق کرده اند نیز بدون والدین می توانند به کشور تایلند سفر کنند. مسافران زیر ۱۸ سال که اصلا واکسن کووید را تزریق نکرده اند نیز فقط می توانند همراه با والدین واکسینه شده به این کشور سفر کنند.

برقانی همچنین تاکید کرد: برای سفر به تایلند نیاز است مسافر از طریق Thailand Pass (https://tp.consular.go.th) یک QR code دریافت کند و اگر هتلی رزرو می شود باید پرداخت قطعی انجام شده باشد. هتل های گردشگرپذیر مجوز پذیرش در دوران کرونا دارند و هفتگی کنترل می شوند. سقف بیمه مسافر نیز ۲۰ هزار دلار تعیین شده که این بیمه باید بیماری کووید- ۱۹ را پوشش دهد.

نماینده نهاد گردشگری تایلند گفت: این کشور با شعار جدید « AMAZING NEW CHAOTERS» سعی در جذب گردشگران بیشتر دارد و تعداد پروازها نیز درحال افزایش است.

طبق آخرین مقرراتی که نهاد گردشگری تایلند اعلام کرده است، مسافران پیش از سفر به تایلند باید تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را که در محدوده ۷۲ ساعت تا ورود به این کشور صادر شده است همراه داشته باشد. مسافران در برگشت به ایران نیز باید تست PCR در محدوده ۷۲ ساعت تا ورود به کشور را انجام داده باشند و گواهی منفی آن را در فرودگاه ارائه دهند.

1