29 مارس 2024 - 14:19

تغییر هیأت امنای موزه ملی کار با موافقت رییس جمهور

9 مارس 2022 - 22:00 dsfr.ir/7i6py

تغییر هیأت امنای موزه ملی کار با موافقت رییس جمهور
mcls.gov.ir
موزه ملی کار در تهران

رییس جمهور در پاسخ به نامه محمد شریعتمداری، وزیر کار دولت پیشین، با تغییر سه نفر از اعضای هیأت امنای موزه ملی کار موافقت کرد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی موزه ملی کار، علی حسینی مدیر موزه ملی کار اعلام کرد: رییس جمهور با درخواست آقایان محمد شریعتمداری، علی اصغر مونسان و سیدعباس صالحی، وزرای سابق در دولت دوازدهم، با جایگزینی سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامیِ دولت سیزدهم، در هیأت امنای موزه ملی کار موافقت کرد.

او افزود: امیدواریم جلسه هیأت امنای موزه ملی کار، با حضور اعضای جدید در نخستین فرصت ممکن تشکیل شود تا با اطلاع آن ها از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و همچنین بررسی مسائل و مشکلات موزه و احتمالا انجام تغییراتی در مورد چگونگی اداره آن، تصمیمات لازم گرفته شود.

حسینی درباره برخی اقدامات انجام گرفته نیز توضیح داد: موزه ملی کار برای اولین بار در کشور به منظور حفظ دستاوردها و میراث کشور در زمینه های کار و تولید، گسترش فرهنگ کار، معرفی مشاغل مختلف به مردم، به خصوص نسل جوان، نمایش روند توسعه ابزارها و تجهیزات کار و همچنین جمع آوری و حفظ اسناد و مدارک مربوط به کار و تولید، به ثبت رسیده و مجوز لازم را هم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده است. برای تشکیل موزه ملی کار، در اوایل امسال شهرداری تهران، محل مناسبی را در منطقه ۷ که ساختمانی در حدود ۸۰۰ متر مربع نیز در آن واقع است، در اختیار هیأت امنای موزه قرار داد. از آن جا که این ساختمان نیاز به بازسازی و آماده سازی داشت، با همکاری و کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمک محدود چند شرکت زیر مجموعه آن از جمله شستا، اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متعاقب بازسازی های اولیه، تلاش شده تا با استفاده از ابزارها، عکس ها و اسناد موجود و خریداری شده، نحوه انجام کار در برخی از مشاغل به معرض نمایش گذاشته شود. هم اکنون موزه در مرحله رفع برخی از نواقص تاسیساتی و طراحی و چیدمان اشیاء، عکس ها و اسناد قرار دارد. امیدواریم با تهیه و نصب ویترین های لازم، بتوانیم هرچه زودتر، موزه ملی کار را برای بازگشایی و بازدید عموم مردم آماده کنیم.

مدیرعامل موزه همچنین گفت: امیدواریم با ایجاد این تغییراتی که در هیأت امنای این موزه صورت گرفته و حمایت دولت، شهرداری و شرکت ها و افراد حامی موزه، شاهد توسعه کار آن باشیم و بتوانیم طبق برنامه پیش بینی شده، موزه ملی کار را در هفته کارگر سال آینده افتتاح کنیم.

1