19 آوریل 2024 - 01:48

بازگشایی مرزهای مالزی به روی گردشگران

10 مارس 2022 - 09:00 dsfr.ir/wf88d

بازگشایی مرزهای مالزی به روی گردشگران
دریافتی
فرودگاه KLIA مالزی از پررفت و آمد ترین فرودگاه های جهان است

مقام های #مالزی مرزهای این کشور را پس از گذشت دو سال بسته بودن به دلیل شیوع ویروس #کرونا به روی گردشگران باز می کنند.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های مالزی روز سه شنبه اعلام کردند از یکم آوریل مرزهای این کشور را به روی تمام گردشگران واکسینه شده باز خواهند کرد. به این ترتیب مالزی به جمع کشورهایی اضافه می شود که روند کاهش محدودیت های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده اند.

این کشور که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و به صنعت گردشگری متکی است، به دلیل سواحل سفید و جنگل های بارانی شهرت دارد. مرزهای مالزی در مارس ۲۰۲۰ بسته شدند اما مسافران اکنون برای ورود به این کشور فقط به ارائه نتیجه منفی آزمایش ویروس کرونا احتیاج دارند.

نخست وزیر مالزی اعلام کرد، مقام های این کشور معتقدند تصمیم بازگشایی مرزها، به اقتصاد کشور رونق می بخشد و گردشگری مالزی را از نو احیا خواهد کرد.

تصمیم بازگشایی مرزهای مالزی درحالی اتخاذ شده است که این کشور در هفته های اخیر روزانه بیش از ۲۵هزار ابتلا به ویروس کرونا را که اغلب آن ها خفیف هستند گزارش کرده است.

کشورهای نزدیک و همسایه مالزی از جمله سنگاپور، تایلند و فیلیپین نیز در تصمیمات مشابهی مقررات ورود به کشور را با هدف جذب گردشگران تسهیل کرده اند.

بر اساس تصمیم جدید مالزی، مسافران واکسینه شده ملزم به سپری کردن دوران قرنطینه نیستند و فقط باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه دهند، این درحالی است که پیش از این فقط مسافرانی که از سنگاپور سفر می کردند از سپری کردن دوران قرنطینه معاف بودند.

مالزی تاکنون بیش از ۳.۶ میلیون مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۳۳هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است.

حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۳۲ میلیونی مالزی به طور کامل واکسینه شده اند.

1