19 آوریل 2024 - 05:39

طلسم طرح تله کابین علی آبادکتول شکسته می شود؟

9 مارس 2022 - 08:00 dsfr.ir/9m2wd

طلسم طرح تله کابین علی آبادکتول شکسته می شود؟
دریافتی
آبشار کبودوال بلندترین آبشار تمام خزه ای ایران

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و #گردشگری در بازدید از جنگل های کبودوال طی تماس تلفنی با سازمان جنگل ها خواستار صدور مجوز برای اجرای پروژه تله کابین علی آبادکتول شد.

به گزارش «دنیای سفر» عزت الله ضرغامی در سفر اخیر خود به استان گلستان ضمن حضور در شهرستان علی آبادکتول به آخرین وضعیت تله کابین در این شهرستان پرداخت و طی تماس تلفنی با سازمان جنگل ها خواستار صدور مجوزهای لازم برای احداث تله کابین شد.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی نهادها و ادارات مختلف مشکل احداث تله کابین در شهرستان علی آبادکتول برطرف شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده از مواهب طبیعی را حق همه مردم دانست و افزود: البته در کنار استفاده از طبیعی و خدادادی باید رعایت الزامات زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این دیدار نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت های گردشگری در استان گلستان ضعیف است و با اجرای این پروژه بهبود پیدا خواهد کرد.

رحمت الله نوروزی با بیان اینکه احداث تله کابین حق مردم گلستان است یادآور شد تمامی الزامات محیط زیستی در اجرای این پروژه رعایت شده است.

گفتنی است؛ در حالی که اجرای پروژه تله کابین کبودوال در اسفندماه سال ۱۳۹۶ در کمیسیون تخصصی و زیربنایی استان گلستان، در خردادماه ۱۳۹۷ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و در بهمن ماه 1397 در شورای عالی جنگل به تصویب نهایی رسید اما ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، اجرای این پروژه را به تعویق انداخت.

1