23 آوریل 2024 - 18:39

اجرای طرح اتوبوس مشهدگردی در نوروز ۱۴۰۱

8 مارس 2022 - 19:50 dsfr.ir/tj6d8

اجرای طرح اتوبوس مشهدگردی در نوروز ۱۴۰۱
قدس آنلاین
اتوبوس گردشگری مشهد

رئیس اداره خدمات زیارت معاونت #گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری #مشهد گفت: طرح اتوبوس مشهدگردی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در ایام نوروز ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» مهدی سالاری منش در خصوص برنامه های معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: امسال چهار ایستگاه استقبال از زائر در محورهای ورودی شهر شامل پایانه مسافربری امام رضا(ع)، راه آهن، محورهای ورودی شهر از نیشابور و قوچان فعال خواهد شد و خدماتی همچون پذیرایی چای، اجرای برنامه های فرهنگی، رزرواسیون مراکز اقامتی، توزیع محصولات اطلاع رسانی، غربال گری و تست سلامت، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ... را به زائران ارائه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین ۱۱ مرکز اسکان اضطرار با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر شب اقامت جهت اسکان زائران نوروزی پیش بینی شده که در مواقع اضطراری فعال خواهد شد که شامل سالن های ورزشی وحدت، یاس نبی، بهمن، بسیج، بهشت، سرافرازان، شهیدعامل، گلسا، شهدای شهرداری، شهید آراسته و پایانه مسافربری امام رضا(ع) خواهد بود، همچنین کمپ زائرپذیر غدیر نیز با ظرفیت ۱۶ هزار نفر در ایام نوروز فعال خواهد بود.

رئیس اداره خدمات زیارت معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ضمن اشاره به آمادگی ۱۴ پایگاه راهنمای زائر با افزایش ساعات کاری و پرسنل در ایام نوروز، بیان کرد: همچنین در این ایام محصولات اطلاع رسانی و فرهنگی از طریق این مراکز در اختیار زائران و مجاوران قرار می گیرد.

سالاری منش خاطرنشان کرد: در طرح اتوبوس مشهدگردی که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در ایام نوروز ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شد، زائران می توانند توسط ۳ دستگاه اتوبوس دو طبقه و ۱۰ دستگاه اتوبوس یک طبقه در قالب تورهای نیم روزه رایگان از اماکن مذهبی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و پاویون ها و المان های پیش بینی شده شهرداری مشهد در سطح شهر بازدید کنند. این اتوبوس ها در ۲ مسیر شامل محدوده حرم مطهر و سطح شهر تعریف شده اند.

وی اضافه کرد: چهار مسابقه پیامکی ویژه نوروز با موضوعات حرم شناسی و مشهدشناسی پیش بینی شده که از یکم تا سیزدهم فروردین منتشر و به برندگان، جوایزی اهدا خواهد شد. در ایام نوروز ۱۴۰۱ همچنین در مبادی ورودی و سطح شهر گروه های سرود سیار در ۴۵ مکان با اجرای سرود خوش آمد به استقبال زائران می روند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سالاری منش گفت: همچنین در راستای ارتقاء فرهنگ میزبانی کلیپ های آموزشی موشن گرافیک ویژه افراد خدمت گزار به زائران از جمله کارکنان ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، اصناف و عموم مردم تهیه شده و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت، همچنین کلیپ های متنوعی برای معرفی شهر مشهد به همراه تورهای مجازی ۳۶۰ درجه از ظرفیت ها و اماکن دیدنی شهر منتشر خواهد شد.

1