27 مارس 2024 - 11:42
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:

ورود با خودرو شخصی به ایران در نوروز آسان می شود

7 مارس 2022 - 15:30 dsfr.ir/e53ad

ورود با خودرو شخصی به ایران در نوروز آسان می شود
دنیای سفر
سفر زمینی - کاپوتاژ

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد که با همکاری و مشارکت پلیس راهور نیروی انتظامی، ورود گردشگران خارجی با خودرو شخصی به کشور در تعطیلات نوروز آسان می شود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای داخلی، در جلسه ای با حضور سردار تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مقرر شد: اقدامات لازم با همکاری دو طرف برای تسهیل ورود گردشگران خارجی با خودروهای شخصی در تعطیلات نوروز تسهیل و موانع موجود که گاهی باعث معطلی گردشگران در مبادی ورودی کشور می شد، رفع شود.

در این نشست که معاونان فنی، اجرایی، اجتماعی و بازرسی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا حضور داشتند اجرای طرح "سفیران ایمنی جاده ها" ویژه نوروز در محورهای مواصلاتی حاشیه دریای خزر، برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی با هدف افزایش سطح فرهنگ رانندگی ایمن، ارائه سرفصل های آموزشی پیرامون موضوع خواب آلودگی حین رانندگی و افزایش تعامل و ایجاد کارگروه مشترک در راستای آموزش مهارت های عمومی رانندگی به منظور کاهش آمار تصادفات جاده ای و ایمنی راه ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از دیگر محورهای مورد توافق بین پلیس راهور و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز می توان به تسهیل در اعطاء پلاک خودروهای تاریخی، حضور پررنگ امداد خودرو کانون در اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در تمام محورهای مواصلاتی کشور، افزایش سطح تعامل و همکاری درباره صدور اسناد رانندگی بین المللی اشاره کرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی چندی پیش نیز از حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی (کاپوتاژ) اتوکمپرهای عمومی خبر داه بود. همچنین، در مذاکراتی با اقلیم کردستان عراق قرار شد در صورت باز شدن مرزهای زمینی تردد عراقی ها با خودرو شخصی به ایران آسان شود.

1