19 آوریل 2024 - 16:59
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم

7 مارس 2022 - 14:00 dsfr.ir/940ey

منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم
دریافتی
سفر به استان لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #لرستان گفت: منتظر یک سونامی سفر در استان هستیم.

به گزارش «دنیای سفر» سید امین قاسمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ایام نوروز یک سونامی سفر خواهیم داشت، با توجه به اینکه دو سال است که به دلیل شرایط کرونایی ووقوع سیل ویرانگر و بارش های شدید در استان متاسفانه فعالان گردشگری دچار آسیب شدند و عملاً در سراسر کشور مردم در این مدت سفر نرفتند.

وی با بیان اینکه با این اوصاف امسال منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم؛ سفرهای هوشمند و مسئولانه تا گردشگران با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانند مقاصد گردشگری را انتخاب کنند و مورد بازدید قرار دهند، گفت: در لرستان از ۱.۵ ماه پیش اولین جلسه ستاد خدمات سفر را برگزار و دومین جلسه نیز طی هفته گذشته برگزار شد و ۱۱ کمیته را برنامه ریزی و اعضای آنها مشخص و ابلاغ آنها توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و رئیس ستاد سفر زده شد.

قاسمی گفت: جلساتی را این کمیته ها تشکیل داده اند و وظایف دستگاه های مختلف همچون شرکت برق، راهداری، ارشاد، میراث فرهنگی، صدا و سیما، شهرداری ها، فرمانداران به عنوان رئیس ستاد در شهرستان ها مشخص شده تا امسال بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگرانی که لرستان را مقصد گردشگری انتخاب کردند باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: در این راستا شهرداری ها اقدام به نوسازی و نونوار کردن معابر، فضاها و اماکن گردشگرپذیر که مورد توجه گردشگران و میهمانان نوروزی بوده کردند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری استان نیز با شناسایی نقاط حادثه خیز پیگیر اصلاح این نقاط است و روشنایی ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… را به روز و شهرداری ها نیز تابلوهای شهری را به روز و نصب می کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که باید در ایام نوروز خدمات لازم را به مردم دهند از جمله میراث، هلال احمر، راهداری، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، صمت، تعزیرات و ... همه پای کار هستند، تاکید کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت بر عملکرد بهداشتی واحدهای خدمات رسان در بخش خصوصی نظیر هتل ها، رستوران ها، مجتمع های بین راهی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: تنظیم بازار و نظارت بر ارائه خدمات و ارزاق به گردشگران و همچنین کنترل قیمت ها و کنترل بازار توسط سازمان صمت انجام خواهد شد و میراث فرهنگی نیز به عنوان مسئول کمیته آمار و برنامه ریزی و دبیر ستاد خدمات سفر استان وظایف خود را انجام می دهد.

وی گفت: همچنین در محدوده قلعه فلک الافلاک و باغ گلستان عملیات عمرانی را تا شب عید انجام و محوطه را آماده خواهیم کرد و گیت ورودی به قلعه که آماده شده است را نیز افتتاح می کنیم.

1