25 آوریل 2024 - 11:31
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان پیش بینی کرد:

حجم بالای مسافران استان سمنان در نوروز امسال

5 مارس 2022 - 15:40 dsfr.ir/9p6d2

جاده مشهد - سمنان

دبیر ستاد هماهنگی خدمات #سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #سمنان پیش بینی کرد این استان در نوروز امسال با حجم بالای مسافران مواجه شود.

به گزارش «دنیای سفر» امیر کرم زاده در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان اظهار کرد: ارتقای سامان دهی سفرهای ایمن با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه، رویکرد اصلی ستاد خدمات سفر در نوروز ١۴٠١ است.

وی با اشاره به شیوع بیماری عالم گیر کووید19 و لزوم توجه ویژه به راه های پیشگیری از شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: تأمین امنیت مسافران و پیشگیری از ابتلای گردشگران به بیماری کرونا از اولویت اهداف است.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه وظایف اعضای ستاد ابلاغ شده است، گفت: فرمانداران، روسای ستادهای خدمات سفر شهرستان ها هستند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اینکه نوروز سال جدید با حجم بالای مسافران مواجه خواهیم شد، افزود: خدمات رسانی مطلوب، نیاز به آمادگی دستگاه های عضو ستاد دارد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی و کاهش تصادفات، گفت: خدمات رسانی مطلوب در ایام نوروز، زمینه ساز رونق اقتصادی استان است.

کرم زاده با اشاره به اینکه از ظرفیت موکب ها برای ارائه خدمات رایگان به مسافران نوروزی استفاده می شود، خواستار مشارکت صداوسیما و رسانه های استان برای اطلاع رسانی گسترده به مسافران، معرفی ظرفیت های استان، پیشگیری از شیوع کرونا و ...شد.

وی با اشاره به برخی برنامه های فرهنگی ستاد خدمات سفر ادامه داد: با هدف کاهش تصادفات در این پایانی و ابتدایی سال، بازارچه های عرضه صنایع دستی و سوغات برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تأسیسات گردشگری استان سمنان با سه هزار و ٧٧٧ تخت، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

1